بغداد - ایرنا - نیروهای امنیتی عراق در ادامه عملیات های پاکسازی مخفیگاه های تروریست ها موفق به دستگیری یک فرمانده داعشی و خنثی سازی یک عملیات انتحاری در استان نینوا شدند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا؛ سردار "یحیی رسول عبدالله" سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه ای که نسخه ای از آن به دست خبرنگار ایرنا رسیده است از اجرای عملیات امنیتی در اقلیم کردستان خبر داد که در نتیجه آن دو عضو داعش که در هدف قرار دادن نیروهای امنیتی شرکت داشتند؛ دستگیر شدند.
بر پایه این گزارش نیروهای امنیتی چندین ماه است در تعقیب بقایای باندهای داعش هستند و در استانهای صلاح الدین، دیالی و نینوا بیشترین درگیری ها گزارش می شود.

گزارش دیگر خبرنگار ایرنا حاکیست؛ یک سری عملیات موفقیت آمیز دیگر از نیروهای امنیتی در کردستان عراق به دستگیری دو تروریست در حلبچه منجر شد.

منابع مسوول ذیربط در ارتش عراق می گویند که این دو نفر حملاتی را علیه نیروهای امنیتی ترتیب داده بودند.
اما در مهمترین بخش عملیات های اطلاعاتی علیه عناصر داعش، شخصی بنام "ابو یاسر" از فرماندهان این گروهک تروریستی و یکی از همراهانش دستگیر شدند که طبق گفته  سردار رسول "ضربه دردناکی" به باندهای تروریستی وارد کرد.

وی اظهار داشت که سرویس مبارزه با تروریسم یک تروریست داعشی دیگر را در غرب بغداد دستگیر کرد که پایان عملیات های امروز بود و نهایتا تعداد افراد دستگیر شده به ۸ نفر رسید. 
 
از سوی دیگر مرکز اطلاعات عراق اعلام کرد یک عملیات تروریستی انتحاری در استان نینوا کشف و ناکام گذاشته شد؛ عامل دستگیر شده قرار بود همانند انفجار تروریستی صبح سه شنبه در بغداد بوسیله یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده خود را منفجر کند.

روز سه شنبه یک عامل انتحاری با بمب کار گذاشته شده در موتورسیکلت خود را در منطقه المشتل‌ بغداد منفجر کرد که یک کشته و ۴ زخمی بر جای گذاشت.