بندرعباس - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: این استان به عنوان استان پیشتاز و موفق در راه‌اندازی و استفاده از سامانه الکترونیکی رصد و پایش مصوبات شوراهای اسلامی شهرها معرفی شد.

رضا مدرس روز چهارشنبه دراین زمینه به رسانه ها اعلام کرد: هرمزگان به عنوان اولین استان توانست، فرآیند تمامی مصوبه‌های شوراها را از طریق سامانه الکترونیکی رصد و پایش مصوبات شوراهای اسلامی شهرها انجام دهد و به همین دلیل توسط معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی و مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی وزارت کشور، به عنوان استان پیشتاز و موفق در این سامانه معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که در فرصت قانونی باید فرآیند رسیدگی انجام شود و در غیر این صورت موضوع‌های مرتبط برای سامانه پذیرش نخواهد شد و این امر رسیدگی به موارد در فرصت قانونی را الزامی خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اظهار داشت: حذف کاغذ، رسیدگی سامانه‌ای، دسترسی برخط، قابلیت نظارت بر عملکرد اعضا شامل اعضای هیأت تطبیق و اعضای شوراها، دقت در رسیدگی، پرهیز از اعمال سلیقه و مشخص شدن نوع مصوبه‌هایی که شوراها بر آن تاکید داشتند شامل مصوبات عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و سرمایه گذاری از ویژگی های این سامانه است.

مدرس یاد آور شد: فرآیند رصد و پایش مصوبات هیأت تطبیق شوراها به  سامانه رسیدگی به تخلفات و هیأت های حل اختلاف متصل خواهد شد که مزایای متعددی در بر خواهد داشت.

به گفته وی، یکی از مواردی که توسط معاونت توسعه عمران و امور شهری و روستایی وزارت کشور پیگیری شد، راه‌اندازی سامانه ملی رصد و پایش الکترونیکی مصوبه‌های شوراهای اسلامی شهرها و روستاها بود که با استفاده از این سامانه، مراحل مربوط به مصوبه‌های الکترونیکی و موجب ارتقای بهره‌وری خواهد شد و در بحث رصد و نظارت بر شوراهای اسلامی شهرها و روستاها مؤثر است.

مدرس تصریح کرد: یکی از کارهای مهم مورد نیاز در رابطه با این سامانه، آموزش مرتبط با رؤسا و اعضای شوراها و دبیرخانه شوراها بود که کارکنان مرتبط با شوراها که در فرمانداری‌ها مشغول به کار بودند، بتوانند تسلط کافی را نسبت به این سامانه داشته باشند.

وی بیان داشت: به همین منظور، با هماهنگی و همکاری اداره فناوری اطلاعات استانداری، در مدت دو ماه، آموزش جامعی به اعضای شوراها، دبیران هیأت تطبیق و برخی کارشناسان فرمانداری‌های هرمزگان داده شد.