تهران- ایرنا- سپ بلاتر و ژروم والکه به دلیل نقض چهار مورد مندرج در اساسنامه اخلاقی فیفا، مجددا با محرومیتی چند ساله مواجه شدند.

به گزارش ایرنا، در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی بود که سپ بلاتر و ژروم والکه، رییس و دبیرکل اسبق فیفا به دلیل فساد گسترده مالی با محرومیت چند ساله مواجه شدند و حضورشان در فوتبال ممنوع شد.

حالا و در فاصله چند ماه تا پایان این محرومیت، بار دیگر بلاتر و والکه با محرومیتی سنگین روبرو شدند تا بازگشتشان به فوتبال به چند سال دیگر موکول شود.

ساکرنت در خبری اعلام کرد که بلاتر ۶ سال دیگر محروم شده است. در متن این خبر آمده است: "در حالی که محرومیت قبلی بلاتر هفت ماه دیگر به اتمام می‌رسید، این بار او ۶ سال از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم شد. این محرومیت به دلیل نقض چهار مورد مندرج در اساسنامه اخلاقی بوده و این کنفدراسیون، ۲ شخص مذکور را به اشد مجازات مندرج در اساسنامه انضباطی محکوم کرد .  فیفا همچنین بلاتر را به دلیل تخلفات مالی صورت گرفته در بستن قراردادها، یک میلیون فرانک سوئیس جریمه کرد که باید تا ۳۰ روز آینده پرداخت شود. این محرومیت برای ژروم والکه نیز لحاظ شده است. 

سپ بلاتر ۸۵ ساله، مدتی قبل به دلیل عارضه قلبی به کما رفت و از لحاظ جسمی وضعیت خوبی ندارد. او با محرومیت جدیدی که برایش اعمال شده است باید حداقل تا ۹۱ سالگی از فوتبال دور باشد.