سنندج - ایرنا - نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب شعار سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: دولت با سرمایه‌گذاری‌های کلان و با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص و کارآمد در کردستان، می‌تواند علاوه بر کاهش نرخ بیکاری در راستای تحقق شعار سال گام بردارد.

محسن فتحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت‌های طبیعی، کشاورزی، معادن و مرز استراتژیک از پتانسیل های مطلوب کردستان برای پشتیبانی از تولید و تحقق شعار امسال رهبری است.

وی با بیان اینکه تاکید چندین ساله رهبر معظم انقلاب بر تولید، نشان دهنده دغدغه ایشان برای شکوفایی اقتصادی است، افزود: شعارهای سال در واقع اولویت‌هایی هستند که باید در بدنه اجرایی مورد توجه قرار گیرند.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حمایت دولت از بخش خصوصی برای رونق تولید تاکید و اضافه کرد: رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاران می‌تواند بهترین کمک برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌ در بخش خرد و کلان باشد.

فتحی غیرقابل پیش‌بینی‌بودن یا تغییرات مستمر قیمت مواد اولیه برای فرآیند تولید را از عمده موانع تولید عنوان کرد و گفت: بی‌ثبات‌بودن قوانین و مقررات حوزه‌ اقتصاد و دشواری در تامین مالی از دیگر چالش‌های سرمایه‌گذاران در عرصه تولید است.

وی با اشاره به اینکه تغییر ساختار حمایت از کسب‌وکارهای خرد در حوزه‌ نظارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت میراث فرهنگی کاملاً‌ ضروری است، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات ناشی از خودتحریمی ها در کشور است، چرا که در موارد بسیاری با وجود اینکه توان تولید کالایی در کشور وجود دارد اما واردات همان کالا آزاد است.

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های کردستان برای حرکت در مسیر تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: وجود مرز مشترک با اقلیم کردستان و فعالیت بین المللی در باشماق، سیرانبند و بازارچه های رسمی می‌تواند بستر مناسبی برای صادرات در کشور باشد.

فتحی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی با رویکرد نظارتی در راستای شعار سال ۱۴۰۰ اقدام خواهد کرد و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند.