مشهد-ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی از توقیف چهار تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا کنون خبر داد.

به گزارش روز شنبه دامپزشکی خراسان رضوی دکتر جواد اعلمی گفت: این توقیف در چهارچوب طرح تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده است و تا پایان تعطیلات نوروزی با فعالیت ۱۲۰ گروه دامپزشکی ادامه دارد. 
وی افزود: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان خراسان رضوی انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: به دنبال این بازدیدها چهار متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و در مورد متخلفان هیچ اغماضی نشده است و با افرادی که امنیت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیندازند با همکاری دستگاه قضایی به شدت برخورد خواهد شد.
اعلمی افزود: در حال حاضر تمامی کشتارگاههای دام و طیور خراسان رضوی تحت نظارت کامل دامپزشکی است و مصرف کنندگان می‌توانند محصولات این مراکز را با اطمینان کامل مصرف کنند مشروط بر این که به نشان دامپزشکی و نیز تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کافی داشته باشند.
وی ادامه داد: از مردم تقاضا می‌شود در صورت مشاهده موارد تخلف در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد با سامانه ۱۵۱۲ و یا با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ اطلاع‌رسانی کنند.
دامپزشکی استان خراسان رضوی هر ساله طرح تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی را از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال بعد به اجرا در می‌آورد.