مشهد- ایرنا- شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی از مشترکان خود خواست در رویداد جهانی ساعت زمین به مدت یک ساعت لامپ‌ها و مصارف اضافی خود را خاموش کنند و در کاهش مصرف انرژی با جهانیان همسو شوند.

سخنگوی این شرکت روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هفتم فرودین ماه مصادف با آخرین شنبه ماه مارس میلادی، پانزدهمین سالی است که ساکنان کره زمین در راستای جلب نظر جهانیان به مبارزه با گرمایش این کره خاکی و تغییرات اقلیمی و پاسداشت محیط زیست، در حرکتی هماهنگ به مدت یک ساعت مصرف برق خود را کاهش می‌دهند.

سیدمجید آزیز افزود: "ساعت زمین" یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است که طی آن خانواده‌ها و صاحبان کسب و کار مختلف با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری به مدت یک ساعت اثر تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان را یادآور می‌شوند. 

وی ادامه داد: از مشترکان برق استان خراسان رضوی دعوت می‌شود با پیوستن به رویداد جهانی ساعت زمین از طریق کاهش مصارف غیرضروری برق از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه شنبه شب، هفتم فروردین ماه ۱۴۰۰ همراهی خود را با جامعه جهانی در کاهش مصرف انرژی و مبارزه با گرمایش کره زمین اعلام کنند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: این شرکت مسوولیت تامین برق همه شهرستانهای استان به جز مشهد را بر عهده دارد و در رویداد ساعت زمین تمامی لامپهای ساختمانهای اداری خود و تابلوهای سردر آنها را به مدت یک ساعت خاموش می‌کند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در تبعیت از رویداد ساعت زمین از شهروندان مشهدی دعوت می شود به منظور حمایت از حفظ محیط زیست و توسعه فرهنگ مدیریت مصرف و حفظ سرمایه های انرژی، به مدت یک ساعت لامپ‌های اضافه خود را در زمان تعیین شده خاموش کنند.

علیرضا کاشی افزود: در این راستا ۲۰ واحد اجرایی شرکت توزیع نیروی برق مشهد به جز مراکز فوریتهای برق در ساعت زمین، تمامی تابلوهای سردر و لامپهای خود را به مدت یک ساعت خاموش خواهند کرد.