تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱

کاشان - ایرنا - سعید ابریشمی‌راد شهردار کاشان عصر شنبه از نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، ابریشمی‌راد به همراه مهدی بذرافشان مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان در این بازدید از نزدیک در جریان چگونگی تهیه، پردازش و انتشار تولیدات خبری و تصویری خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت و با کارکنان نمایندگی این سازمان در کاشان دیدار کرد.

شهردار کاشان در حاشیه بازدید از نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی، رسانه را یک قدرت دانست و افزود: تمامی کشورهای دنیا سعی دارند از این قدرت برای تحقق آرمان‌ها و اهداف خود استفاده کنند.

ابریشمی‌راد با تاکید بر اینکه رسانه به همراه خانواده، مدرسه و گروه همسالان رکن‌های چهارگانه فرآیند جامع‌پذیری و هنجارهای پذیرفته‌شده اجتماعی را تشکیل می‌دهد، اظهارداشت: تولید داده و خبر در جامعه زیاد، اما ناقص و غیرجامع است و یا به ‌موقع در اختیار مخاطب قرار نمی‌گیرد، بر همین پایه برخی مسوولان و مردم در قضاوت و تصمیم‌گیری به انتخاب درست نمی‌رسند.

وی با بیان اینکه بحران جامعه امروز، بمباران نادرست اخبار و اطلاعات غیر صحیح است، تاکید کرد: تفکیک اخبار درست و نادرست رسالت رسانه‌های مرجع و رسمی از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) است.

ابریشمی‌راد، استفاده مناسب از رسانه در آگاهی بخشی، افزایش دانش و اطلاعات را ضروری دانست و گفت: خبرنگار باید در تحلیل اطلاعات و اخبار از دانش کافی برخوردار باشد تا محتوای تهیه‌شده در جامعه تاثیرگذار باشد.

به گفته وی، جامعه‌های مترقی و پیشرفته از رسانه برای افزایش آگاهی توده مردم و نه خواص بهره می‌گیرند.

شهردار کاشان با تاکید بر انتشار اخبار صحیح، شفاف و به‌موقع از طریق رسانه‌های مرجع و رسمی از جمله ایرنا برای آگاهی‌بخشی جامعه اظهار داشت: برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی با انتشار اخبار نادرست قدرت تشخیص را از مردم سلب می‌کنند.

وی آزادگی، سلامت نفس، صداقت و نداشتن جهت‌گیری را از جمله ویژگی‌های یک خبرنگار حرفه‌ای برشمرد و گفت: خبرنگار باید با پرهیز از انتقال اخبار نادرست، در انتشار واقعیت‌های جامعه گام بردارد، چرا که رسانه ابزاری موثر در فرآیند جامع‌پذیری است.

ابریشمی‌راد توانمندی و ثبات قدم را ۲ عنصر تعیین‌کننده آگاهی‌بخشی و مهم برای خبرنگار عنوان و اضافه کرد: خبرنگاران باید میدان‌دار حق‌طلبی و حق‌مداری با سلاح ایمان، اراده  و انصاف و تجارب خود در رفع مانع‌ها و چالش‌ها در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی باشند.

شهردار کاشان در این بازدید، با اهدای لوح تقدیر از زحمت‌های ۳۰ ساله یوسف صائب خبرنگار پیشکسوت ایرنا که در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ به افتخار بازنشستگی نائل شد، قدردانی کرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، در سال ۱۳۱۳ خورشیدی و با تأسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و در طول بیش از هشت دهه فعالیت، افزون بر جریان سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بوده است.

نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شمال استان اصفهان از سال ۶۹ مسوولیت پوشش رویدادهای خبری شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز را با مرکزیت کاشان برعهده دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان واقع شده است.

شهرستان اردستان نیز با بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان و شهرستان نطنز با ۴۷ هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.