مهاباد- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: ۲ ژیمناستیک و یک مربی اهل این شهرستان به اولین اردوی تیم ملی ترامپولین بزرگسالان ایران در سال جدید دعوت شدند.

قرنی مصطفی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: "متین حاجی" و "آریا مام عبدالله" ۲ ژیمناستیک‌کار و "ناصر هوشیار" هم به عنوان مربی به اردوی تیم ملی ترامپولین کشور دعوت شده اند.

وی ادامه داد: مرحله اول اردوی آمادگی تیم ملی ترامپولین بزرگسالان از ۱۰ تا ۲۰ فروردین ماه جاری در جزیره کیش زیر نظر مربیان تیم ملی ژیمناستیک برگزار می‌شود.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار داشت:  "محمد سعیدآبادی"، "سید حسین حسینی"، "امیررضا مسگری" و "محمدمهدی نجفی" دیگر نفرات دعوت شده به این اردو هستند.

وی با اشاره به اینکه مهاباد از قطب‌های ترامپولین کشور است، اضافه کرد: ترامپولین کاران این شهرستان عضو ثابت تیم ملی هستند و سابقه چندین دوره قهرمانی کشور را در کارنامه دارند.

"متین حاجی" و "آریا مام عبدالله" ورزشکاران شایسته این شهرستان به عنوان تنها ورزشکار آذربایجان‌غربی هستند که در این اردو شرکت می‌کنند.

ترامپولین یکی از رشته‌های ورزش ژیمناستیک است که بر روی تشک فنری برگزار می‌شود و ورزشکاران با انجام پرش و حرکات نمایشی (پشتک و وارو) امتیاز کسب می‌کنند.

مسابقات این رشته که به صورت یک نفری و ۲ نفری انجام می‌شود برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان یکی از بخش‌های ورزش ژیمناستیک به بازی‌های المپیک سیدنی استرالیا راه یافت.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده ورزشی است.