ایلام - ایرنا - فرماندار هلیلان گفت: هفته نخست فروردین به اهتمام نیروی انتظامی شاهد هیچ تجمع و چادرزنی در سراسر شهرستان نبودیم که این نظارت دستگاه ها و همکاری مردم قابل تقدیر است.

به گزارش ایرنا، سعید شهبازی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت مبارزه با کرونا با قدردانی از اهتمام ادارات سطح شهرستان و تلاش شبانه روزی مجموعه شبکه بهداشت و درمان برای مقابله با کرونا اظهار داشت: سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی، کرونا عواقب پشیمان کننده ای در پی خواهد داشت.

وی یادآور شد: برای کاهش شیوع و مدیریت مبارزه با کرونا در این مقطع حساس از مهمانان نوروزی که در این ایام به شهرستان وارد شدند، تست کرونا گرفته شد.

فرماندار هلیلان تاکید کرد: دهیاران بعنوان روسای ستاد کرونای هر روستا با همکاری پایگاه های مقاومت و همچنین مدیریت و نظارت پایگاه های بهداشتی برای مبارزه با کرونا همچون گذشته فعالیت خود را با قدرت ادامه دهند.

وی از دهیاران خواست: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مقابله با کرونا را در هر روستا افزایش دهند و مردم را ترغیب کنند که از حضور در آرامستان اجتناب کنند.

فرماندار هلیلان با بیان اینکه همه مصوبات ستاد کرونا کشوری و استانی لازم اجراست و باید به دقت در شهرستان ها اعمال شود، گفت: این مصوبات در راستای حفظ سلامت مردم تدوین می‌ شود و همه ما نیز موظف هستیم که این دستورالعمل را رعایت کنیم.

شهبازی با اشاره به پیش رو بودن روز سیزده بدر و احتمال تجمع مردم در سراسر مناطق شهرستان افزود: در روز سیزده بدر بیشتر دستگاه های مرتبط با کرونا در شهرستان باید نظارت های خود را بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی افزایش دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان نیز در این نشست اظهار داشت: برای قطع زنجیره کرونا نیازمند اهتمام همه ادارات و مردم هستیم.

دکتر فاطمه کریمی با بیان اینکه از همه اطرافیان مبتلایان کرونا در شهرستان تست کرونا گرفته شده است، تاکید کرد: در طول یک هفته اخیر بیش از ۱۹۰ تست کرونا برای تسریع در شناسایی مبتلایان و کاهش شیوع این بیماری در هلیلان به ثبت رسید.

وی تاکید کرد: نقش دهیاران در این مقطع زمانی برای متقاعد کردن مردم و فرهنگسازی مقابله با کرونا نظیر رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات بسیار محسوس است که بهورز و فرمانده هان پایگاه مقاومت هر روستا نیز در این فعالیت آنان را همراهی می کنند.

 دکتر کریمی افزود: مصوبات ستاد کرونای شهرستان باید همچون گذشته به خوبی اجرا شود که اجرای دقیق این مصوبات نقش تعیین کننده ای در کاهش میزان مبتلایان دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هلیلان ادامه داد: دهیاران و شوراهای هر روستا ورود هر مسافر نوروزی را به شبکه بهداشت و درمان شهرستان اطلاع دهند که پس از مطلع شدن، کارشناسان شبکه بلافاصله نسبت به غربالگری تلفنی یا حضوری اقدام خواهند کرد.

شهرستان هلیلان به مرکزیت شهر توحید در ۹۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.