زنجان ایرنا - معاون اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان گفت: اورژانس استان از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا تاریخ هشتم فروردین امسال، ۲ هزار ۱۲۱ ماموریت انجام داد که از این تعداد ۴۲۴ مورد به کل حوادث ترافیکی، یک‌هزارو ۶۹۷ حوادث غیرترافیکی را در بر می گیرد.

دکتر ابراهیم خسروشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شمار ماموریت های ترافیکی اعزام به بیمارستان را  ۴۰۸ و غیر ترافیکی اعزام به بیمارستان را نیز  ۹۲۱ مورد ذکر کرد.

وی، شمار ماموریت شهری را یکهزار و ۳۰۹ و ماموریت جاده‌ای را ۸۰۱ مورد عنوان کرد و گفت: طی این مدت بر اساس آمار کل ماموریت ها، یک هزار و ۹۸ مورد حوادث غیرترافیکی شهری و  حوادث غیرترافیکی جاده‌ای ۵۸۹ مورد، ترافیکی درمان در محل ۶ و غیرترافیکی درمان در محل هم ۸۵ مورد بوده است.

 این  مسوول، مسمومیت با گاز مونوکسید را طی مدت زمان یاد شده ۲۱ مورد و سایر بیماری‌ها را یکهزار و ۶۹ مورد ذکر کرد و گفت: اعزام اورژانس هوایی هم هشت مورد و زایمان در آمبولانس هم  یک مورد به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد:  روز دوشنبه نیز مسمومیت چهار نفر با گاز CO در شهرک الهیه زنجان گزارش شد که طی این حادثه سه  خانم ۱۶، ۱۸ و ۸ ساله و یک  پسر ۲ساله مسموم شدند.

خسروشاهی افزود: این چهار نفر مصدوم ناشی از گاز CO، بعد از انجام اقدامات درمانی پیش بیمارستانی، توسط ۲ کد آمبولانس به بیمارستان‌های موسوی و ولی‌عصر زنجان اعزام شدند.

به گفته ریس سازمان اورژانس کشور، پایگاه‌های اورژانس کشور از یک‌هزارو ۹۰۰ به سه هزار و۳۰۰ پایگاه و تعداد آمبولانس‌ها به پنج هزارو ۷۰۰ آمبولانس رسیده و ۳۳۰ دستگاه موتورلانس و ۴۵ بالگرد در حال فعالیت در اورژانس هستند.