شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با نارنجی شدن شهرستان بروجن، طبق جدیدترین رنگ‌بندی شیوع کرونا، ۲ شهرستان این استان نارنجی و هشت شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

مجید شیرانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین راستا تردد و یا پذیرش مسافر در  ۲ شهرستان سامان و بروجن که در وضعیت پرخطر شیوع کرونا قرار دارند، ممنوع است و هشت شهرستان دیگر در وضعیت شیوع خطر متوسط قرار دارند و احتمال اینکه از هفته آینده تعدادی از این شهرستانها هم به نارنجی تغییر رنگ بدهند وجود دارد.
وی با گلایه نسبت به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در استان، تصریح کرد: نیاز است که پروتکل‌ها به صورت ۱۰۰ درصد رعایت شود تا بتوان از شکل‌گیری بحران جلوگیری و شیب صعودی منحنی شیوع ویروس کرونا کاسته شود.
شیرانی با اشاره به افزایش روزانه تعداد مبتلایان سرپایی و بستری مراجعه‌کننده به مراکز درمانی و بهداشتی استان، پیش‌بینی کرد حدود سه هزار بیمار مبتلا به کرونا در سطح استان پراکنده باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری دورهمی‌های فامیلی و تجمعات را مهمترین عامل شیوع ویروس کرونا در استان دانست و گفت:به تازگی در یکی از روستاها با استقرار گروه‌های درمانی و انجام تست‌گیری، حدود۵۰ درصد نمونه‌گیری‌ها مثبت اعلام شد.
شیرانی از انجام بیش از ۸۰ هزار مورد نمونه‌گیری در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۶ هزار و ۷۷۰ نفر مبتلای قطعی به این ویروس شناسایی شده است.
به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۰۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.
چهارمحال و بختیاری هفدهمین استانی است که شیوع ویروس کرونای انگلیسی در آن به اثبات رسیده است و به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شیوع این ویروس در استان وارد چرخش شده است.
ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۸۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

برچسب‌ها