اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با اشاره به تلاش جهت به نتیجه رساندن پروژه‎‌های عمرانی استان گفت: امسال پروژه‌های شاخص و مهم این استان از جمله در خلخال تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز سه‌شنبه در جمع مدیران ادارات بخش خورش‌رستم خلخال افزود: تا پایان امسال پرونده گازرسانی روستاهای شهرستان خلخال بسته می‌شود و ۱۱ روستای بخش خورش‌رستم از جمله روستای بزرگ و پرجمعیت برندق نیز سوم خردادماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیکاری و برخی مشکلات در گذشته موجب مهاجرت مردم از روستاهای خلخال به مناطق برخوردار کشور شده است، اظهارکرد: برای ایجاد زمینه مهاجرت معکوس با افزایش امکانات زندگی در روستاهای این منطقه باید بیش از پیش تلاش و با ایجاد امید بین جوانان به سمت توسعه و ترقی حرکت کنیم.

او گفت: با اجرای پروژه راه‌سازی ۱۳ کیلومتری هشجین به سه‌راهی اردبیل _سرچم در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن در آینده نزدیک اهالی این منطقه از راه اصلی ، ایمن و مناسب برای مسافرت به مرکز استان و کشور بهره‌مند می‌شوند.

استاندار اردبیل بیان کرد: پروژه راه‌سازی ۱۳ کیلومتری هشتجین به سه‌راهی سرچم _ اردبیل  با مشارکت ادارت کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی اجرا می‌شود تا این پروزه حیاتی تا هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری برسد

وی اظهارکرد: برای تکمیل مسیر۱۳ کیلومتری ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که قسمتی از مسیر را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ترک تشریفات انجام می‌دهد و قسمتی نیز با همت راه و شهرسازی اجرا و تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه استعداد و ظرفیت منطقه بخش خورش‌رستم خلخال برای توسعه و رونق گردشگری مطلوب و منحصربفرد است، افزود: امسال سال تولید ، پشتیبانی و موانع‌زدایی از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است و هدف ما تحقق شعار سال در مناطق کم‌برخوردار استان اردبیل همچون بخش خورش‌رستم در شهرستان خلخال است.

استاندار اردبیل یکی از کارهای مهم در دست اقدام در بحث تولید و برای رونق کار و اشتغال در خورش‌رستم را راه‌اندازی مجموعه صنعتی شهر هشتجین مرکز این بخش ذکر کرد و گفت: برای راه‌اندازی این محل اقدامات اولیه انجام شده و سرمایه‌گذاران بومی می‌توانند برای آغاز عملیات اجرایی و احداث سالن‌های تولید تا یک ماه آینده در ناحیه صنعتی این منطقه اقدام کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: پروژه احداث سد شهید عمران پستی هشجین در بخش خورش‌رستم خلخال تنها پروژه استانی است که در بودجه امسال ردیف ملی دارد و این سد برای تامین آب شرب و کشاورزی منطقه ساخته می‌شود. 

سیدغنی نظری افزود: به محض ابلاغ اعتبارات کلنگ‌زنی این پروژه که بیش از یک دهه چشم انتظاری مردم را به همراه داشته، بزودی شروع خواهد شد.