مراغه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: پنج واحد تولید مرغ و تخم‌مرغ از طریق اصلاح امور و رفع موانع به چرخ تولید بازگشت.

اسماعیل کریمی اصل روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این واحدهای تولیدی شامل چهار واحد تولید مرغ گوشتی با ظرفیت حدود ۴۰ هزار قطعه و تولید ۳۰۰ تن و نیز یک واحد تولید تخم‌مرغ با ظرفیت تولید ۱۶۰ تن در سال است که با برگشت آنها به تولید، زمینه اشتغال پایدار و نیز ظرفیت مرغ و تخم‌مرغ این شهرستان ارتقا می‌یابد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون حدود ۵۰ واحد مرغداری گوشتی با ۱.۲ میلیون قطعه و ۶۰ واحد تولید تخم‌مرغ با ظرفیت ۱.۴ میلیون قطعه در این شهرستان به عنوان قطب تولید مرغ و تخم‌مرغ آذربایجان‌شرقی، فعالیت تولیدی دارد.

به گفته وی در طول سال‌های اخیر٤٠ واحد تولید مرغ و تخم‌مرغ این شهرستان به دلیل عدم برخورداری از پروانه بهره‌برداری و به دنبال آن تخصیص نیافتن نهاده از سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی، تعطیل شده بود.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده توسط نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی و نیز جهاد کشاورزی و رفع موانع و اصلاحات توسط تولیدکنندگان، برخی از این واحدهای در حال اخذ پروانه و برگشت به چرخه تولید است.

وی اضافه کرد: در این راستا مشکلات مربوط به صدور پروانه بهره‌برداری ٢٧ واحد مرغداری گوشتی و تخم‌گذار توسط نظام مهندسی کشاورزی این شهرستان و استان با تشکیل پرونده و به کمیسیون استان ارسال شده و جهت صدور مجوزهای لازم در حال بررسی و پیگیری‌های کارشناسی است.

وی افزود: همچنین هـیات تخصصی از وضعیت واحدهای فاقد پروانه بهره‌برداری این شهرستان بازدید کرده است تا پشتیبانی‌ها و مانع‌زدائی از روند تولید این واحدها از طریق قانونی انجام شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد.