ایلام - ایرنا - فرماندار چرداول با اشاره به اینکه بیمارستان امام علی (ع) این شهرستان ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی ندارد، گفت: این شهرستان هم اکنون در شرایط نارنجی کرونا قرار دارد و تبدیل نشدن آن به قرمز بستگی به اهتمام جدی مردم و مسوولان مربوطه دارد.

به گزارش ایرنا، الیاس فتاحی روز چهارشنبه در یکصد و چهارمین جلسه مدیریت مبارزه با کرونا شهرستان چرداول اظهار داشت: متاسفانه علیرغم هشدارهای متعدد بدلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و برگزاری مراسمات وضعیت نارنجی در چرداول حکم‌فرما شده و با ادامه این روند احتمال قرمز شدنش وجود دارد.

وی تاکید کرد: بیمارستان امام علی (ع) شهر سرابله دیگر ظرفیت پذیرش بیمار کرونایی ندارد و هم اکنون ۱۵ بیمار بستری شده اند که از این تعداد ۱۳ نفر زن بدلیل شرکت در مراسمات عزا و عدم رعایت فاصله اجتماعی به کرونا مبتلا شده اند.

فرماندار چرداول یادآور شد: باید از قرمز شدن وضعیت شهرستان جلوگیری کرد که این امر مستلزم مشارکت مردم و مسوولان و رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک است.

فتاحی اضافه کرد: حضور در مراسمات عزا و شادی از  عوامل موثر و اصلی شیوع بیماری کروناست و از مردم انتظار داریم از هرگونه تجمع  و دورهمی ها اجتناب کنند تا بتوانیم از این پیک و مرحله حساس نیز به سلامت عبور کنیم. 

وی با ذکر این نکته که سلامت مردم خط قرمز مسوولان است،  افزود: تمام مبادی ورودی چرداول کنترل و رصد و تمام ورودی های تفرجگاه ها مسدود هستند و مردم از حضور در طبیعت و بویژه روز سیزده بدر اجتناب کنند تا شاهد قطع زنجیره  کرونا باشیم.

فتاحی اعلام کرد: متاسفانه شهرستان های همجوار چرداول  در وضعیت خوبی قرار ندارند و از مسافران می خواهیم از ورود به چرداول خودداری کنند در غیر اینصورت برابر مقررات ستاد کرونا برخورد خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: همیاران سلامت در تمام روستاهای چرداول تشکیل شده است و با مشارکت و همراهی این عزیزان از برگزاری هرگونه مراسمی در سطح روستاها  ممانعت به عمل خواهد آمد.
تعطیل بودن تمام تالارها، مسدود بودن تفرجگاه و آرامستان ها، ممانعت از ورود خودروهای غیر بومی، فعالیت شبانه روزی کارگروه ستاد کرونا، افزایش عاملان فروش مرغ سهمیه ای و نظارت بر توزیع مرغ، نظارت بر کار و فعالیت نانوایی ها از موارد مصوب ستاد کرونای شهرستان چرداول بود. 

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.