همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه پدیده غالب هوای استان برای روز طبیعت وزش باد شدید است گفت: در ۲۴ ساعت آینده سرعت وزش باد در مناطق مختلف افزایش می‌یابد و در برخی از نقاط به ۸۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد.

"روح‌الله زاهدی" روز ‌پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، ابری و در ساعت‌های بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد شدید و غبار محلی و رگبار خفیف و پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان بارش ها در ۲۴ ساعت گذشته یک میلیمتر و کمتر گزارش شده است، اظهار داشت: در ۲ روز آینده بارش های پراکنده در حد یک میلیمتر و باد نسبتا شدید و در نیمه جنوبی و شرق استان انتظار می رود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان عنوان کرد: دمای هوا در استان همدان امروز و فردا (جمعه) روند افزایشی دارد و دمای کمینه تا هشت درجه بالای صفر می‌رسد.

زاهدی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و همدان با ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

وی یادآور شد: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای کمینه این شهر ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.