سنندج - ایرنا - رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲ فروردین، سند آزادی و استقلال‌خواهی ملت آزاده ایران است که برای دستیابی به آرمان‌های مقدس خود با استقامتی خستگی‌ناپذیر و به برکت خون شهیدان، نور امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان برافروخت.

به گزارش ایرنا، محسن فتحی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی به مردم، اظهار داشت: ۱۲ فروردین نماد و تجلی نقش و حضور مردم انقلابی ایران اسلامی در تعیین سرنوشت خود و روز تثبیت انقلاب اسلامی است که مردم کشورمان با عزمی تاریخی، حماسه‌ای بزرگ را در سال ۱۳۵۸ رقم زدند.

وی با تاکید بر اهمیت اتحاد و یکدلی در همه جوامع به ویژه جامعه اسلامی، اضافه کرد: یکی از مواردی که انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند، اتحاد، انسجام و با هم بودن مردم بود، بنابراین برای تداوم انقلاب نیز باید وحدت و همدلی در جامعه تقویت شود.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات عدیده انقلاب نوپای ایران در دوران جنگ تحمیلی، افزود: در دوران دفاع مقدس، مردم با اتحاد، دوستی و مهربانی بسیاری از مشکلات را حل کردند و بر دشمن بعثی و حامیان آن پیروز شدند.

فتحی تاکید کرد: با گذشت چهار دهه از عمر با برکت و افتخارآمیز نظام جمهوری اسلامی، امروز با قاطعیت می‌توان قضاوت کرد که انقلاب اسلامی بر اساس اهداف، آرمان‌ها و مطالبات خود، ماهیت قدرت‌های جهانی را به چالش کشیده است.

وی به انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اشاره کرد و گفت: امروز هر سخنی که مایه یاس و ناامیدی مردم شود محکوم و در راستای حرکت دشمنان خواهد بود، لذا باید تلاش کنیم با ایجاد نشاط در جامعه زمینه مشارکت بیشتر مردم را در انتخابات فراهم کنیم.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد، خاطره و آرمان‌های بلند شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین سلامت و شهدای عرصه امنیت، خدمت و وحدت، بر ضرورت مجاهدت و اهتمام ملی نسبت به تحقق شعار سال ۱۴۰۰ تاکید کرد.

در روز ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ نتیجه همه پرسی رای به نظام جمهوری اسلامی که با رای آری بیش از ۹۸ درصد مردم همراه بود اعلام شد و از آن زمان به بعد این روز به نام روز جمهوری اسلامی نام گرفت.