کرمان- ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به تغییر وضعیت کرمان از آبی به زرد گفت: وضعیت شیوع بیماری کرونا در کرمان مطلوب نیست و افزایش تعداد بیماران را داریم که به دنبال آن از امروز همه کادر درمان در وضعیت آماده باش قرار دارند.

به گزارش ایرنا، حمید رضا رشیدی نژاد  روز شنبه در شصت و نهمین جلسه استانی مقابله با کرونا افزود: بیماران و آمار بستری استان در هفته اول تعطیلات ۲۸۰ مورد بود که امروز از مرز ۴۰۰ گذشته است همچنین تست های مثبت تعداد بیمارانی که سرپایی ویزیت می شوند هم دو برابر شده است.

وی افزود: تعداد تست های مثبت بیماران بستری هم دوبرابر شده است که نشان دهنده این است که ویروس جهش یافته جدید خطر واگیر بیشتری دارد.

این مسئول تاکید کرد: آنچه از دست ما بر می آید آماده باش بیمارستان ها است مبنی بر اینکه از امروز تا اطلاع ثانویه دیگر اعمال جراحی الکتیو را نداریم.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب کشور در وضعیت کرونا تصریح کرد: استان های شیراز و اصفهان مملو از بیماران کرونایی شده است همچنین بیمارستان هایی که عاری از بیماران کرونایی شده مجددا از بیماران پر شده است.

رشیدی نژاد خاطرنشان کرد: امیدواریم هم واکسن داخلی و هم خارجی به دستمان برسد و از این ویروس رهایی پیدا کنیم، تا قبل از آن باید مراقب بازدید ها، دور همی ها و مسافرت ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه کوهبنان در وضعیت خوبی نیست، اذعان کرد: طبق فرمول وضعیت کوهبنان قرمز است البته منتظر ابلاغ ستاد ملی هستیم، گفته شده که همه بیماران مثبت کرونایی در کوهبنان در یک تالار عروسی مبتلا شدند و مدیر تالار هم بستری است.

این مسئول وضعیت کرمان را شکننده دانست و تاکید کرد: پیش بینی می شود، وضعیت شهر کرمان تا چند روز آینده نارنجی و یا قرمز شود.

رشیدی نژاد خاطرنشان کرد: موضوع واقعا جدی است و شیب صعودی کرونا آسانسوری و خط مستقیم است و دیگر پله کانی نیست، این موضوع بسیار خطرناک است و در صورت تداوم با مرگ و میر های زیادی مواجه خواهیم شد.