بندرعباس- ایرنا- فرماندار خمیر گفت: ثبت نام ۴۴ داوطلب برای انتخابات ۲۸ خرداد شوراهای اسلامی شهر در این شهرستان نهایی شده است.

میرهاشم خواستار عصر یکشنبه در نشست با اعضای هیات اجرایی انتخابات شهرستان خمیر افزود: ۱۸ نفر از این تعداد برای شهر بندر خمیر ، ۱۳ نفر برای شورای شهر رویدر و ۱۲نفر نیز برای شهر بندرپل نام نویسی کرده اند.
 وی بیان داشت: فرایند استعلام داوطلبان ششمین دوره شوراها اسلامی شهر خمیر از مراجع چهارگانه انجام شده و هم اکنون مرحله بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات اجرایی در حال انجام است.
رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان خمیر اظهارداشت: براساس ماده ۵۱ قانون و همچنین ۵۲ آیین نامه اجرایی انتخابات، هیات‌ اجرایی در این مرحله با توجه به استعلامات مشغول بررسی صلاحیت‌های داوطلبان هستند و روز ۲۲ فروردین‌ماه نظر هیات اجرایی به هیات نظارت ارسال و بررسی صلاحیت داوطلبان  انجام خواهدشد.
خواستار ادامه داد: نتیجه نهایی تا قبل از هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به فرمانداری اعلام و سپس به صورت کتبی به داوطلبان اعلام می‌شود.
وی گفت: افراد ردصلاحیت‌ شده چهار روز مهلت دارند شکایت‌های خود را به هیات نظارت تحویل دهند.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود
فرماندار خمیر در نخستین نشست هیات بازرسی انتخابات شهرستان با اشاره به وضعیت کرونایی گفت: باید تلاش شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح موجبات مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود. 
خواستار ادامه داد: هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی باید با همدلی و همکاری آسیب‌های انتخابات را شناسایی، اطلاع رسانی و رفع کنند.
وی بیان داشت: در دوره‌های گذشته انتخاباتِ سالم، به دور از حاشیه و با امنیت کامل در شهرستان خمیر برگزار شده و امسال نیز باید زمینه را برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و با حضور حداکثری مردم فراهم کنیم.
رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان خمیر با تاکید بر برگزاری انتخابات سالم عنوان کرد: ما امین مردم در انتخابات هستیم و صیانت از آرای آن‌ها مهم‌ترین وظیفه مان در انتخابات است.

مردم هرگونه شکایت انتخاباتی را به شماره ۰۷۶۳۳۲۲۵۰۲۴ گزارش کنند
مهدی صابری معاون فرماندار و رییس هیات بازرسی انتخابات خمیر نیز گفت: مردم شهرستان می‌توانند هرگونه شکایت و گزارش تخلف های مرتبط با انتخابات را با شماره تلفن ۰۷۶۳۳۲۲۵۰۲۴ با هیات بازرسی شهرستان  در میان بگذارند.
 ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و  سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه تاریخ ۲۸ خردادماه سالجاری همزمان با  سراسر کشور در شهرستان خمیر برگزار خواهد شد.