محمدرضا پوررجبی روز سهشنبه به رسانهها اعلام کرد: بر همین اساس، طرح تعویض انرژی چین وکابل کشی سیستم ترولی و راهاندازی گنتری کرین شماره ۱۸ در بزرگترین پایانه کانتینری ایران، در ۳۰ روز کاری و در ارتفاع ۵۰ متر از سطح زمین و دریا با موفقیت به پایان رسید.
وی با اشاره به تلاشهای اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی بندر شهید رجایی برای خودکفایی کشور در زمینه تعمیر تجهیزات استراتژیک بندری، اعتبار اجرای طرح جرثقیل ابر سازه یکهزار و ۷۰۰ تنی را رقمی افزون بر ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
به گفته معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تیم فنی تعمیرات با سرپرستی متخصصان کار در ارتفاع، این اقدام مهم را با رعایت الزامات ایمنی طی ۲ هزار نفر ساعت کار به انجام رساندند.
پوررجبی افزود: در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و همچنین مقابله با شرایط متاثر از تحریمها، مجموعه تیم فنی بندر شهید رجایی با بهرهگیری از دانش بومی و استفاده از محصولات داخلی در بسیاری از زمینهها از جمله دانش طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات استراتژیک بندری اقدام و به توفیقات قابل توجهی در این زمینه ها دست یافتهاند.
وی ادامه داد: چنین رویکردی به ساخت و ارتقاء مکانیزمهای عملکردی در تجهیزات استراتژیک بندری همچون جرثقیلهای تخلیه و بارگیری کانتینر(گنتری کرین) منجر شده که علاوه بر اشتغالزایی باعث کاهش خروج ارز از کشور شده است.
بندر شهید رجایی با برخورداری از پیشرفتهترین پایانهها و تجهیزات کانتینری و برخورداری از ۳۰ دستگاه گنتری کرین انجام ۸۵ درصد کل آمار جابجایی کالاهای کانتینری کشور را برعهده دارد.