تهران-ایرنا-نماینده سبزوار گفت: مجلس یازدهم باید در موضوع فقر مطلق و ترمیم ضریب جینی و بازسازی اعتماد عمومی نقش تاریخی خود را ایفا کند،اشتغال مولد و تهیه مسکن و اکرام نخبگان وظیفه مهم حاکمیت بر اساس قانون اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارپارلمانی ایرنا، بهروز محبی نجم آبادی در نشست علنی امروز -سه‌شنبه- در نطق میان دستور خود گفت:امروز پس  از چندین دهه و فرجام ناموفق برجام حقیقت همه این تعابیر به منصه ظهور رسیده است و بر همگان روشن است که تنها راه برون رفت از مشکلات توجه ویژه به مولفه های قدرت داخلی است، مردم، شهیدان و امامین انقلاب سه ضلع پیمان و عهد مسئولان و قوای سه گانه در نظام جمهوری اسلامی اند و همه با میزان تقرب به آرمان و تعهدات به این سه ضلع ارزشمند سنجیده می شوند.

نماینده سبزوار اظهار داشت: هر اعتمادی که از مردم فرو می ریزد و هر آرمانی از شهیدان مخدوش می شود و هر کردار و رفتار متباین با اندیشه ها و آموزه های امامین انقلاب در راستای تضعیف جبهه مقاومت و ایستادگی و تمدن سازی اسلامی و نهایتا تقویت جبهه جاهلیت مدرن و خلاف و عهد و پیمان مان بر اساس میثاق نامه قانون اساسی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: جناب آقای رئیس جمهور و سران قوا کار سختی نیست تا با رجوع به وصیت نامه های شهیدان سرفرازمان پر بسامد ترین و پر تکرارترین درخواست های آن عزیزان را احصاء کنیم سپس میزان تقریب عملکرد خود را به اندیشه و راه شهیدان محک زنیم. اندیشه و فرامین امامین انقلاب را مروری کنید تا بدانید فقر فرهنگی و قانون گریزی های حاکم و انحراف از سیاست های کلی نظام در حوزه نظر و عمل نتیجه کدام رویکرد تساهلی و عملکرد ناصواب است و در دهه اخیر از عمر پر برکت نظام اسلامی چه کسانی در تشدید آن نقش فزاینده ای داشتند و قسمتی از قابل توجه از فضای مجازی را نا امن کرده و جولانگاه فریبکاران مبدل ساخته اند.

محبی نجم آبادی افزود: این موارد بزرگترین مولفه های قدرت جمهوری اسلامی یعنی فرهنگ و خانواده را تضعیف کرده اند، البته هرگز نباید از رویش های ارزشمند و فعالیت های موثر فرزندان انقلابی این مرز و بوم که چون ستارگانی در سپهر فرهنگ، علم، سیاست و اقتصاد می درخشند غفلت کنیم. آنان که در گام دوم انقلاب با تجربه ارزشمند آینده ای درخشان را رقم خواهند زد.

وی بیان کرد: این مجلس باید در موضوع فقر مطلق و ترمیم ضریب جینی و بازسازی اعتماد عمومی نقش تاریخی خود را ایفا کند، استفاده از همراهی تمامی نهادهای انقلابی و حمایتی و احتراز از موازی کاری ها با ساماندهی دقیق مبتنی بر اطلاعات و آمار دقیق و تعیین کد و شناسه و رصد نیازها، حتما باید در دستور کار قرار گیرد. اشتغال مولد و تهیه مسکن و اکرام نخبگان وظیفه مهم حاکمیت بر اساس قانون اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم سبزوارگفت: به عنوان نماینده ای که در یک سال  گذشته با حضور دائم در حوزه انتخابیه در بیش از 200 روستا از نزدیک مشکلات مردم را رصد و چاره جویی کرده ایم، قسمتی از مشکلات حوزه انتخابیه از جمله مشکلات زیر ساختی و پروژه های ناتمام با پیشینه بیش از 30 سال از جمله پروژه ناتمام راه آهن و نیروگاه سیکل ترکیبی داورزن و جاده های مواصلاتی مرگ و مشکلات جدی در حوزه مخابرات و ارتباطات، شبکه های آب رسانی فرسوده و ضعیف و حاشیه نشینی و بیکاری گسترده تحصیل کردگان را به اطلاع می رسانم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: طرح هادی روستایی در پیچ و خم اجرا و باز بینی و الحاق اراضی خود به مانعی برای مشکل روستایی تبدیل شده است که اساس اصل این طرح و شیوه اجرا نیازمند بازبینی است. تعیین تکلیف اراضی مورد اختلاف مالکان و کشاورزان دیم کار با بیش از 30 سال تصرف که از سوی منابع طبیعی و مراجع قضایی بشدت در تنگنا قرار دارند هر چه سریعتر باید به سرانجام برسد.

وی گفت: به کارگیری نیروها در قالب های مختلف شرکتی، قراردادی و پیمانی و حتی استخدام رسمی با حداقل های غیرقابل قبول موجب فقر مطلق و زمینه تبعیضی است که حتما باید برای آن چاره اندیشی شود. امیدوارم این مجلس که با کار محققانه و مجاهدانه مبتنی بر درست کاری، کار خود را آغاز کرده است به حوزه نظارت خود اهتمام جدی داشته باشد. تحقیق و تفحص هایی که منجر به صدور حکم و اقامه حق وعدل شود و با بازگشت سرمایه های حیف و میل شده به بیت المال عیار مجلس به مردم نشان داده شود.