اهواز - ایرنا - معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان با اشاره به طرح واکسیناسیون سالمندان گفت: تاکنون ۲۶۰ نفر از سالمندان مقیم مراکز نگهداری تابعه این سازمان این استان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

غلامعلی جعفری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انجام واکسیناسیون دربرخی از مراکز نگهداری شهرستان های استان خوزستان افزود: ۹۶ نفر از پرسنل مراکز توانبخشی و مراقبتی نگهداری سالمندان استان خوزستان نیز واکسینه شدند.
وی افزود: ازطرف سازمان بهزیستی کشور کمکهای مالی جهت تجهیز مراکز تحت پوشش بهزیستی برای کنترل شیوع کرونا شده است که تهیه مواد ضد عفونی کننده،دستکش،الکل و ماسک و غیره  در چند نوبت ازجمله این کمک ها است.
جعفری با اشاره به ارایه خدمات بهزیستی به سالمندان در شیوع ویروس کرونا بیان کرد: جلسات آموزشی همه پرسنل مراکز شبانه روزی از جمله مراکز سالمندان با توجه به پروتکل های بهداشتی از سوی سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برگزار شد.
وی ادامه داد: نظارت و پیگیری کارشناسان ناظربرمراکز شبانه روزی بهزیستی و بررسی وضعیت سالمندان در مورد چگونگی ارایه خدمات به آن ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شرایط بحرانی شامل این خدمات است .
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان با بیان این که کار نظارت و هماهنگی با تیم توانبخشی مراکز شبانه روزی در این دوره انجام گرفته است گفت: گزارش گیری علایم حیاتی در دو تا سه نوبت در روز از سالمندان و چک لیست های ارزیابی مراکز به صورت روزانه توسط کارشناسان توانبخشی به صورت آنلاین و یا حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیز انجام می شود.
وی افزود: هماهنگی با مراکز بهداشت در خصوص پیگیری و کمک های آموزشی و بررسی وضعیت توانخواهان مقیم مراکز شبانه روزی و واکسیناسیون واکسن آنفولانزا به سالمندان در سال گذشته از جمله خدمات بهزیستی است .
جعفری با اشاره به رصد و پیگیری شرایط سالمندان بعد از انجام واکسیناسیون گفت: کار پیگیری از طریق دریافت گزارش روزانه تیم درمان و توانبخشی مراکز و پیگیری هفتگی کارشناسان این مراکز از سالمندان و پرسنلی که واکسن کووید ۱۹ تزریق کرده اند انجام می شود.
در شهرستانهای  اهواز و دزفول هرکدام ۲ مرکز و بهبهان ، اندیمشک، کارون ، خرمشهر یک مرکز نگهداری سالمندان وجود دارد که به صورت شبانه روزی  تحت نظارت بهزیستی در استان فعالیت می کنند.