کرمان - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: توزیع مرغ از کشتارگاه تا مراکز عرضه در شهر به عهده شرکت پشتیبانی امور دام است و اتحادیه تعاونی مرغداران و شرکت های تعاونی مرغداران به عنوان مباشر این شرکت، توزیع مرغ را به عهده گرفته تا از قاچاق مرغ جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، علی باقری روز پنجشنبه در نشست هم  اندیشی بررسی نحوه توزیع مناسب مرغ افزود: نهاده ­ها حداکثر تا ۱۰ روز از زمان خرید باید تحویل مرغداری شود چنانچه این مهم انجام نشود از سوی مرغداران به ما اطلاع رسانی شود تا این موضوع پیگیری شود.

وی اظهار داشت: تمام تشکل­ های طیور گوشتی شمال استان کرمان باید با جدیت وارد چرخه تولید مرغ شده و زنجیره های تولید را تشکیل دهند تا سود مراحل مختلف به تولید کننده نیز برسد.

این مسئول تصریح کرد: پیگیر هستیم واحدهایی که فاقد مجوز هستند در صورت امکان به صورت قانونی مجوز­دار شوند تا به چرخه تولید اضافه شده و تولید افزایش پیدا کند.

باقری با اشاره به لزوم توجه اهمیت به تولید واحد ها تاکید کرد: با معرفی افراد واجد شرایط به وزارتخانه تلاش می ­کنیم که مجوز برای فعالیت واحدهای جدید اخذ شود تا کمبود تولید را جبران کنیم.

نشست هم اندیشی بررسی نحوه توزیع مناسب مرغ با حضور نماینده شرکت پشتیبانی امور دام، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان ،مدیر عامل اتحادیه مرغداران و مدیران عامل شرکت های تعاونی مرغداران سراسر استان با هدف ساماندهی در بازار مرغ برگزار شد.