محمد محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره در راستای تحقق سند تحول بنیادین و ارتقاء کیفیت آموزشهای قرآنی و یاددهی یادگیری در دوره پیشدبستانی و تقویت فرایند تعقلمحوری به جای حافظهمحوری و تقویت مهارتهای زبانی کودکان و مهارتهای جراتمندی، انتخابگری، ادب و ارزشهای اخلاقی برای یکهزار و ۸۵۴ نوآموز استان به صورت آزمایشی آغاز شد.
وی کلاس گویا را مهمترین عامل تقویت مهارتهای زبانی و زندگی در دوره پیشدبستانی و بهترین برنامه برای تحقق اهداف این دوره در راستای تربیت تمامساحتی دانشآموزان و نوآموزان براساس سند تحول بنیادین عنوان کرد و گفت: همه مجریان باید نسبت به اجرای دقیق و علمی این برنامه تلاش داشته باشند تا در پایان سال یک ارزیابی دقیق و جامع برای تصمیم گیری در مورد گسترش این برنامه سال آینده انجام شود.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جدید۲۱۳ هزار دانشآموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول فراگیری علم و دانش هستند که از این تعداد ۱۰۶ هزار دانشآموز در پایه ابتدایی و پیش دبستانی هستند.
در سال تحصیلی جاری ۲۰ هزار نوآموز در سن بدو ورود به پیشدبستانی بودند که بیش از ۱۷ هزار نوآموز ثبتنام کردهاند و پوشش تحصیلی پیش دبستانی در استان ۹۰ درصد است.