تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

سنندج- ایرنا- افزایش ۴۰ درصدی نرخ کرایه آژانس‌های تلفنی در سال جاری و آغاز عملیات ۳۰۰ هزار مترطول خط کشی محوری معابر سنندج ۲ خبر کوتاه از شهرداری سنندج است.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضرحدود  ۹۵ آژانس تاکسی تلفنی، ۳۰ آژانس وانت تلفنی و ۲۰ آژانس پیک موتوری در سنندج در حال فعالیت هستنند که این سازمان موظف به نظارت بر عملکرد آنها است.

امیر جمشیدنژاد افزود: در راستای تعیین نرخ کرایه این آژانس‌ها این سازمان با برگزاری جلسات مختلف با نمایندگان آژانس‌ها نسبت به تعیین نرخ‌های جدید جهت اعمال در سالجاری اقدام کرد.

وی گفت: نرخ‌های کرایه آژانس‌های تلفنی اعم از وانت‌، تاکسی و پیک موتوری پس ازتعیین تقدیم شورای شهر شد و پس از بررسی مجدد در شورا تصویب و برای تصویب نهایی به فرمانداری ارسال شد.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج با اشاره به تعیین نرخ کرایه وانت‌های تلفنی،تاکسی تلفنی و پیک موتوری در سالجاری اضافه کرد: نرخ تعیین شده ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته است و تمام آژانس‌های تلفنی موظف  به رعایت نرخ‌های تعیین شده هستند.

وی اعلام کرد: شهروندان  می‌توانند با گزارش تخلفات، انتقادات و پیشنهادات از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۲۰۴۰  ما را در اجرای خدمات‌رسانی بهتر و رفع مشکلات یاری کنند.

آغاز عملیات ۳۰۰ هزار مترطول خط کشی محوری معابر سنندج

مدیرحمل و نقل و ترافیک شهرداری سنندج اظهار داشت: اجرای عملیات خط کشی محوری معابر سطح شهر نقش بسزایی در کاهش تصادفات رانندگی، ایجاد زاویه دید برای رانندگان به ویژه در هنگام شب، افزایش ایمنی شهروندان و کاهش و روان سازی ترافیک دارد.

سامان سعیدی افزود: ایجاد نظم به ویژه درمعابراصلی، ایمن‌سازی عبور و مرور عابرین پیاده و نظم‌دهی به حرکت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به رانندگان ازمهمترین دلایل اجرای عملیات خط کشی محوری در سطح شهر است.

وی اعلام کرد: با توجه به پاک شدن خط‌کشی سطح معابر به دلیل تردد بالای خودروها و گذشت زمان، بارش برف و باران وانجام عملیات لکه گیری و آسفالت انجام عملیات خط کشی محوری سطح شهر در دستور کار قرار گرفت.

مدیرحمل و نقل و ترافیک شهرداری سنندج با اشاره به آغاز عملیات خط کشی محوری ۳۰۰ هزار متر طول از معابرسطح شهر، گفت: تمام مبادی ورودی، هسته مرکزی، بلوارها، معابر و خیابان‌های اصلی خط کشی می‌شوند.

وی افزود: تاکنون عملیات خط کشی پارک جنگلی آبیدر حدفاصل میدان اوراز به سمت میدان حجاب و بلوار مستضعفین به طول ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر انجام شده است.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.