شیراز-ایرنا- رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز گفت: موج چهارم کرونا با توجه به وضعیت قرمز و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی تمام اماکن و رقابت های ورزشی را در شیراز تعطیل کرد.

محمد علی فرهنگ مهر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: این تعطیلی تا پایان وضعیت قرمز در کلان شهر شیراز ادامه دارد و فعالیت باشگا ه‌های ورزشی ممنوع است.

وی اضافه کرد: جامعه ورزش شیراز از زمان آغاز شیوع کرونا بیشترین همکاری را داشته اند و با وجود ضرر و زیان باشگاه‌های خصوصی اما در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگام بوده اند و حتی برخی باشگاه ها پیش از اعلام رسمی تعطیلی به صورت خودجوش باشگاه‌های خود را تعطیل کردند.

فرهنگ مهر افزود:  برگزاری رقابت‌های ورزشی نیز تنها با مجوز ستادملی مبارزه با کرونا مجازاست.

همچنین اداره کل ورزش و جوانان فارس از اسفند  ماه ۹۸ به هنگام شیوع ویروس کرونا تمام اماکن ورزشی را تعطیل کرد.

 ۳۰۰ باشگاه آسیب دیده از ویروس کرونا  برای دریافت وام به وزارت کار و امور اجتماعی معرفی شدند.

عباس حاجی زاده مدیرکل ورزش و جوانان فارس پیشتر گفته بود : متوسط وام دریافتی هر باشگاه ۸۰ میلیون تومان است که حدود ۲۵۰ میلیارد ریال برای موسسان باشگاه ورزشی در قالب هشت گروه و همچنین مراکز مشاوره زیر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان در نظر گرفته شده و به سامانه کارا وزارت کار معرفی شده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس هم گفته بود: با توجه به ابلاغ دستورالعمل پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های ورزشی آسیب دیده از کرونا، به هر واحد تسهیلاتی از ۴۸ تا ۹۶۰ میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد.