مشهد- ایرنا- معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت‌ ورزش و جوانان گفت: برگزاری نخستین رویداد بین المللی دو و میدانی خارج سالن ایران پس از انقلاب اسلامی در مشهد اقدامی بسیار ارزشمند است و امیدواریم برگزاری این رقابتها در سالهای بعد نیز تداوم یابد.

مهدی علی نژاد روز یکشنبه در آیین رسمی افتتاح نخستین دوره مسابقات بین المللی جام امام رضا (ع) در مشهد افزود:علاوه بر میزبانی از تیمهای داخلی، مشهد در این چارچوب میزبان ورزشکاران ۹ کشور از قاره‌های آسیا و اروپاست.

وی ادامه داد: هم اکنون ورزش  دو و میدانی ما را در کنار هم قرار داده ‌است و امیدواریم میهمانان خارجی در این مسابقات ایام خوبی داشته باشند و جوانمردانه و با رعایت مقررات مسابقه داده و خاطرات خوبی را با خود به یادگار ببرند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت‌ ورزش و جوانان گفت: برگزاری رویدادهای این چنینی موجب شناسایی بیشتر ورزشکاران و حریفان میان سایر کشورها شده و آشنایی آنان با فرهنگ ایران را موجب می شود.
علی نژاد افزود:وزارت ورزش و جوانان ضمن حمایت از این رقابتها و فدراسیون دو و میدانی، از همه فدراسیونهایی که رقابتهایی این چنین برگزار کنند حمایت خواهد کرد.

علاوه بر رقابتهای ۱۰۰ متر دهگانه، پرش طول دهگانه و پرتاب وزنه دهگانه صبح امروز مراحل مقدماتی دو ۱۰۰متر با حضور ۴۵ دونده در محل ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شد که در پایان محمد حسین ابارقی از کرمان، مهران حسینی از مازندران، رضا قاسمی از اصفهان، میثم رشیدی از کردستان، حسن تفتیان از خراسان رضوی، مسعود باقری راد از کرمانشاه، اختم یونس و حسین علی الخفاجی از کشور عراق به فینال دوی ۱۰۰ متر راه پیدا کردند.
فینال دوی ۱۰۰متر عصر امروز برگزار خواهد شد و نفرات برتر این ماده معرفی می شوند.

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی جام امام رضا(ع) در بخش مردان صبح امروز ۲۲ فروردین ماه با حضور ۹ تیم خارجی و ۳۲ تیم داخلی و با حضور ۲۲۴ دونده در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد آغاز شد فردا دوشنبه صبح و عصر نیز رقاتبهای نهایی بیشتر رشته‌ها برگزار می‌شود.