سنندج - ایرنا - فرماندار ویژه سقز گفت: کمپین های مردمی در گذر این شهرستان از بحران کرونا، نقش مهمی داشته‌اند و تلاش دولت و سمن‌ها کاستن از آسیب‌های بیماری کووید ۱۹ است.

به گزارش ایرنا، کامیل کریمیان روز دوشنبه در نشستی با جمعی از نمایندگان سازمان های مردم نهاد این شهرستان اظهار داشت: پویش های مردمی، در ساله گذشته برای پیشگیری و مبارزه با کرونا نقش مهم و اساسی در عبور شهرستان سقز از بحران کرونا و گذر از پیک های سخت داشتند.

وی افزود: به دلیل عادی انگاری کرونا از سوی شهروندان، اولویت اصلی ستاد کرونا و پویش های مردمی، اطلاع رسانی و آگاه سازی در ارتباط با اعلام شرایط بحرانی است.

کریمیان با اشاره به قدرت تاثیرگذاری کلام نمایندگان سازمان های مردم نهاد در بین شهروندان، اضافه کرد: بر اساس بررسی ها و رصد اوضاع، بخشی از جوانان و میانسالان به زدن ماسک اعتقاد ندارند.

فرماندار ویژه سقز یادآور شد: به دلیل طولانی شدن روند بیماری و مشکلات اقتصادی، مردم تاب آوریشان را از دست داده اند و به پیام های بهداشتی واکنش نشان نمی دهند و شاهد نوعی عادی انگاری در سطح جامعه هستیم. 

وی افزود: سقز بعد از قم یکی از اولین شهرهای ایران بود که در اسفندماه ۱۳۹۸ درگیر این بیماری شد و به دلیل مشارکت مردم و کمپین های مردمی متشکل از اعضای سازمان های مردم نهاد و گروه های خودجوش، اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی و مدنی، پیک های سخت و جان فرسای این بیماری را پشت سرگذاشت و در غرب کشور به الگوی سایر شهرها تبدیل شد.

سمن های سقز در مهار کرونا، نقش آفرینی می کنند

اعضای سازمان های مردم نهاد سقز با اعلام آمادگی برای مبارزه و مقابله با ویروس کرونا از شهروندان خواستند تا یارای کادر درمان، مسوولان و شهرستان باشند.

رابط مجموعه دولت و سازمان های مردم نهاد در سقز هم  گفت: در پیک های گذشته، هسته مرکزی پویش های مردمی مقابله با کرونا متشکل از ۱۵ کمپین که اعضای ۲۵ انجمن و سازمان مردم نهاد حضور داشتند، فعالیت خود را آغاز کرد.

محمد برومند یادآور شد: ضدعفونی کردن اماکن، تهیه ماسک به ویژه ماسک های بیولوژیک، تهیه ملزومات پزشکی برای بیماران و بیمارستان ها، تولید مواد ضدعفونی، راه اندازی مرکز ساخت ماسک و لباس بیمارستانی، تلاش برای آگاهی بخشی و تهیه بسته های غذایی و مواد شوینده بخشی از اقدامات بود.

وی اضافه کرد: تا بازگشت شهر به وضع عادی در کنار دولت، مردم، کادر درمان هستیم زیرا با مشارکت و همدلی افراد کمتری به این بیماری، دچار و انسانهای کمتری جانشان را از دست و کسب و کارها کمتر آسیب خواهند دید.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.