تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

مهاباد- ایرنا- یک کشته و پنج نفر زخمی در یک تصادف برون شهری، کشف و ضبط ۲ تُن چوب قاچاق و همچنین تعطیلی میدان دواب بخش خلیفان از جمله مهم ترین اخبار کوتاه شهرستان مهاباد در ۲۴ ساعت گذشته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مهاباد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اثر سانحه رانندگی در کمربندی سه راهی دارلک به سه راهی ترشکان یک نفر کشته و پنج نفر مصدوم نیز راهی بیمارستان شدند.

رحمان احمدی افزود: این حادثه در نزدیکی روستای "لج" بر اثر برخورد ۲ دستگاه خودرو اتوبوس و وانت سایپا با یکدیگر روی داد.

وی اضافه کرد: در این حادثه راننده خودروی سایپا در صحنه تصادف جان خود را از دست داد و پنج نفر از سرنشینان اتوبوس پس از رهاسازی، توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و خودرو سایپا که بعد از حادثه دچار آتش سوزی شده بود، خاموش شد.

احمدی اظهار داشت: هم‌اکنون افراد مصدوم در بیمارستان این شهرستان بستری بوده و تحت درمان هستند.

علت اصلی این حادثه توسط پلیس راه آذربایجان‌غربی در دست بررسی است.  

۲ تُن چوب قاچاق در مهاباد کشف شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: یک محموله چوب درختان جنگلی به وزن ۲ تن که به صورت قاچاق در حال انتقال از این شهرستان بود، کشف و توقیف شد.

مجید پاتو افزود: این محموله که در یک دستگاه وانت سایپا بارگیری شده بود، با همکاری عوامل انتظامی در ایست بازرسی "عبدالله کرده" در محور مهاباد - سردشت متوقف شد. 

وی اضافه کرد: بار این کامیون درختان بید بود که در روستاهای اطراف سردشت بارگیری شده و صاحبش قصد داشت آن را از طریق محورهای مواصلاتی به یکی از شهرهای همجوار برای تهیه چوب و کاغذ منتقل کند. 

وی بیان کرد: در این زمینه خودرو توقیف و راننده آن دستگیر شده و پرونده آن به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است. 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از مردم طبیعت‌دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود را مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان را به شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند. 

میدان دواب خلیفان مهاباد تعطیل شد

بخشدار بخش خلیفان مهاباد گفت: به منظور کنترل بیماری کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، میادین دواب خلیفان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

علی صبوری اظهار داشت: به علت سهل انگاری در رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی و وضعیت قرمز مقابله با کرونا مقرر شد تا اطلاع ثانوی تمامی بازار و محل تجمع ها در این بخش تعطیل شده و هیچ گونه فعالیتی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: میدان دواب خلیفان این شهرستان به مساحت ۲ هکتار به صورت هفتگی و روزهای سه‌شنبه دایر می‌شد که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته تعطیل شده بود و طی یک سال گذشته چندین مرتبه بازگشایی شد.

بخشدار بخش خلیفان مهاباد گفت: با توجه به اینکه قیمت اجناس بازار هفتگی و میدان دواب کمی ارزان‌تر از قیمت آن در سایر بازارها است با استقبال خوب مردم و بویژه روستاییان روبرو شده است. 

شهر خلیفان با بیش از ۲ هزار نفر جمعیت در تابستان سال ۱۳۹۰ با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی و بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، از روستا به شهر تبدیل شد.

خلیفان در فاصله ۴۵ کیلومتری غرب مهاباد و در مسیر جاده مهاباد- سردشت واقع شده است.