مشهد- ایرنا- معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۷۸۰ دانشجوی عمومی و تخصصی شامل ۹۰ دانشجوی تخصصی و ۶۹۰ نفر عمومی در ۱۱ رشته در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علیرضا صراف روز دوشنبه به مناسبت روز دندانپزشک افزود: دانشکده دندانپزشکی ۵۴ سال پیش افتتاح شده و در حال حاضر ۱۱۲ عضو هیات علمی دارد.

وی در خصوص رشته‌های فعال در دانشکده دندانپزشکی مشهد، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱ رشته جراحی دهان، فک و صورت، معالجه ریشه، پروتز دندانی رادیولوژی دهان،  آسیب شناسی دهان، بیماری‌های لثه، ارتودنسی، دندانپزشکی کودکان، بیماری‌های دهان، دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی و سلامت دهان و جامعه‌نگر در مشهد فعال است.

معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در رشته مواد دندانی هم ۲ استاد مشغول فعالیت هستند، اما پذیرش دانشجو در این رشته هنوز انجام نمی‌شود و زمان پذیرش دانشجو مشخص نیست، در حال حاضر پذیرش دانشجو در رشته مواد دندانی تنها در دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی تهران انجام می‌شود.
دکتر صراف افزود: برای مهر امسال پذیرش دانشجوی سلامت دهان و جامعه‌نگر انجام می‌شود و در دیگر رشته‌ها هم به جز مواد دندانی، دانشجو و رزیدنت تخصص و فوق‌تخصص پذیرش می‌شوند.
وی با بیان اینکه همه‌ساله تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی مشهد به عنوان برگزیده و شاخص معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همواره جزو برترین‌ها در بسیاری از رشته‌ها از جمله دندانپزشکی بوده، ضمن اینکه این دانشکده به لحاظ سابقه فعالیت، دومین دانشکده کشور پس از تهران است.
وی گفت: پذیرش دانشجو سالانه در ترم‌های مهر و بهمن هر سال تحصیلی بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ نفر است. در این دانشکده دانشجوی بین الملل نیز پذیرش می‌شود که در سال تحصیلی جاری چهار دانشجو پذیرفته شده اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از ۹ هزار دانشجو و حدود ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی، هم اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

روز ۲۳ فروردین به نام روز دندانپزشک نامگذاری شده است.