ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: پیش بینی ها از برداشت بیش از ۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا در استان برای سال زراعی جاری خبر می دهد.

کامران سلیمان پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان برداشت کلزا از مزارع استان در صورت تحقق پیش بینی ها نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان خواهد داد.

وی افزود: هم اکنون یک هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری و به کارخانه های تولید روغن تحویل داده شده است و روند برداشت و خرید کلزا تا مردادماه ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام یادآور شد: هم اکنون برداشت کلزا از مزراع شهرستان دهلران آغاز و نرخ تضمینی این محصول نیز ۱۱۰ هزار ریال تعیین شده است.

سلیمان پور در مورد پرداخت مطالبات کلزاکاران تاکید کرد: همه مطالبات کشاورزان کلزاکار ۱۱۰ میلیارد ریال است که ۹۰ درصد آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی ادامه داد: هفت مرکز خرید دانه روغنی کلزا در نظر گرفته شده است که سه مرکز در دهلران، ۲ مرکز در مهران، یک مرکز در دره شهر و یک مرکز دیگر نیز در چرداول قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعی استان ایلام به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است.

سال زراعی ( ۹۹ - ۹۸ ) گذشته ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان ایلام به زیر کشت کلزا رفت و مقدار ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان برداشت شد.

ایلام استان پیشرو در تحقق برنامه ۱۰ ساله وزارت کشور در زمینه توسعه کشت کلزاست و اراضی سطح زیر کشت کلزا در استان ۲۰ درصد نسبت به برنامه ابلاغی بیشتر است.

۷۰ درصد محصول کلزای استان ایلام در شهرستان مرزی دهلران تولید می‌شود.