آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: برداشت گندم ، جو و کلزا از زمین‌های کشاورزی خرمشهر در غرب رودخانه کارون از هفته جاری آغاز شد.

ناجی شعیب زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برداشت گندم در سطح ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار با حدود ۴۰ دستگاه کمباین مهاجر و غیربومی آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

وی افزود: ۲ مرکز خرید کفیشه و کارخانه آرد در خرمشهر آماده خرید گندم کشاورزان هستند و چند گروه نیز کار کنترل و نظارت بر مراکز خرید این محصول را بر عهده دارند.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به برداشت محصول کلزا گفت: برداشت محصول کلزا در سطح ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر آغاز و مرکز خرید تعاون روستایی، آماده خرید کلزا از کشاورزان این شهرستان است.

وی افزود: همچنین برداشت جو از سطح سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی غرب کارون، شلمچه و حفارشرقی از توابع خرمشهر آغاز شده است.

شهیب‌زاده گفت: در سال زراعی گذشته بیش از ۲۰ هزار تن گندم از زمین‌های کشاورزی شهرستان خرمشهر برداشت و ۱۶ هزار تن مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد.

وی افزود: همچنین در سال زراعی گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ تن جو از سطح یکهزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شلمچه در قالب طرح کشاورزی رهبر معظم انقلاب برداشت شد.

خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین قابل کشت دارد.