تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷

دزفول - ایرنا - ستاد مدیریت کرونای دزفول، با نواختن آژیر خطر در سطح شهر، وضعیت اضطراری کرونا را در این شهرستان اعلام کرد.

به گزارش ایرنا،  آمار بیماران کرونایی در شهرستان دزفول به شدت در حال افزایش است و این امر باعث شد تا ستاد شهرستانی مدیریت کرونا روز دوشنبه با نواختن آژیر خطر در سطح این شهر، مردم نسبت به این موضوع حساس کرده و بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند.

بنا به اعلام روابط عمومی فرمانداری دزفول، این وضعیت نشان دهنده شرایط بحرانی و پرخطر کرونا در دزفول است زیرا ظرفیت بیمارستان بزرگ این شهرستان پر از بیماران مبتلا به کرونا شده و ادامه این روند موجب بروز عواقبی خطرناک خواهد شد.

ستاد مدیریت کرونای دزفول از مردم خواست از حضور در دورهمی خانگی پرهیز و با در خانه ماندن، استفاده از ماسک و رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، علاوه بر کنترل بیماری و کاهش آمار مبتلایان در جلوگیری از تلفات شیوع این ویروس همکاری لازم را داشته باشند.
به گفته معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول، هم اکنون ۲۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند که ۵۰ نفر آنها در آی.سی.یو به سر می‌برند.
مسعود اسدی نیا افزود: ۱۴۰ بیمار با علایم کرونا نیز روزانه به صورت سرپایی در بیمارستان بزرگ دزفول درمان می‌شوند.

طبق مصوبه ستاد شهرستانی مدیریت کرونا، فعالیت مشاغل گروه ۲، سه و چهار در دزفول متوقف و محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده است. 

شهرستان دزفول در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.