بیمه شخص ثالث اجباری یکی ازمهم‌ترین بیمه‌ها برای روزهای تلخ است. با توجه به تعدد شرکت‌های بیمه‌گذار در ایران، انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث از نظر مردم دارا بودن فاکتورهایی از جمله توانگری مالی، تعداد شعب شرکت بیمه، میزان تخفیف شرکت‌های بیمه و ... است.

پزشکی قانونی تصادفات منجر به فوت را فقط در ۷ ماهه نخست سال ۹۹ بیش از ۹۴ هزار مورد گزارش کرده است. با توجه به پراکندگی شرکت‌های بیمه‌گذار در ایران، انتخاب شرکت بیمه یکی از چالش‌های رانندگان است. اگر هنوز شرکت بیمه شخص ثالث ۱۴۰۰ خود را انتخاب نکرده‌اید یا قصد عوض کردن بیمه شخص ثالث خود را دارید، در این مقاله همراه ما باشید. در انتهای مقاله یک پیشنهاد ویژه برای خرید بیمه شخص ثالث داریم.

۶ فاکتوری که باید در انتخاب بیمه شخص ثالث به آن‌ها توجه کنید

نرخ دیه سال ۱۴۰۰ در ماه‌های غیر حرام ۴۸۰ میلیون و در ماه‌های حرام ۶۴۰ میلیون تومان اعلام شده است. خودرو فاقد بیمه شخص ثالث در صورت تصادف باید خسارت وارد شده را به صورت شخصی پرداخت کند. حدس می‌زنیم تا اینجای مقاله شما هم با ما هم نظر هستید که خرید بیمه شخص ثالث جدای از اجباری بودن یک ضرورت برای رانندگی است. اما سوال اینجاست که بیمه شخص ثالث را از کدام شرکت بخریم؟

بسیاری از شرکت‌های بیمه‌گذار در ایران خدمات بیمه شخص ثالث را عرضه می‌کنند. واقعیت این است که از نظر کاری تفاوتی بین این شرکت‌ها نیست. برای مثال قیمت بیمه در تمامی شرکت‌ها یکسان است. قیمت بیمه شخص ثالث هر سال توسط بیمه مرکزی تعیین و به شرکت‌ها ابلاغ می‌شود. اما ۶ عامل در انتخاب یک شرکت بیمه موثر است.

  • توانگری مالی؛ شرکت بیمه چقدر پول دارد!

منظور از توانگری  مالی، توان مالی یک شرکت در پرداخت خسارت شخص ثالث است. توانگری مالی نسبتی است که توسط بیمه مرکزی به صورت سالانه محاسبه و منتشر می‌شود. توانگری مالی هنوز برای سال ۱۴۰۰ تعیین‌نشده است. برای مثال ضریب توانگری مالی شرکت بیمه آسیا ۱۲۰ و شرکت بیمه دانا ۱۲۲ است. آمار مربوط به سال ۹۹ است.

  • تعداد شعب شرکت بیمه؛ انجام سریع‌تر مراحل قانونی

هرچقدر تعداد شعب یک شرکت بیمه کم‌تر باشد، فرآیند پرداخت خسارت طولانی است. چراکه باید حتماً به شرکت بیمه مراجعه کنید. برای مثال اگر در شهری تصادف کنید که شرکت بیمه شما در آن شعبه نداشته باشد، باید با صرف زمان و هزینه خود را به نزدیک‌ترین شعبه شرکت بیمه برسانید. در حال حاضر بیمه ایران با بیش از ۲۰۷ شعبه در سراسر کشور بیشترین تعداد شعب فعال را دارد.

  • میزان تخفیف شرکت‌های بیمه؛ همه چیز برابر است

شرکت های بیمه‌گذار در صورتی‌که راننده از بیمه شخص ثالث استفاده نکند برای تمدید، تخفیف قائل می‌شوند. این تخفیف به صورت پلکانی اعمال می‌شود. نرخ تخفیف همه شرکت‌های بیمه یکسان است.

  • پوشش مالی؛ شرکت‌های بیمه چقدر خسارت می‌دهند؟

اگرچه قیمت بیمه شخص ثالث یکسان است. برای مثال نرخ بیمه شخص ثالث بیمه ایران با بیمه البرز یا پاسارگاد تفاوتی ندارد اما پوشش مالی شرکت های بیمه در حوادث متفاوت است. هرساله بیمه مرکزی کف و سقف پوشش مالی بیمه شخص ثالث را مشخص می‌کند. شرکت‌های بیمه‌گذار بنا به توانمندی مالی خود می‌توانند خسارت‌های مختلفی را به بیمه‌گذاران ارائه کنند. در حقیقت کف پوشش مالی، حداقل تعهدی است که این شرکت‌ها بایستی ارائه کنند.

  • پرداخت خسارت سیار؛ یک ویژگی جذاب بیمه شخص ثالث

منظور از پرداخت خسارت سیار، حضور کارشناس شرکت بیمه در محل حادثه و تعیین مقدار خسارت واردشده است. واضح است که شرکت هایی که پرداخت خسارت سیار را در پکیج خدمات بیمه شخص ثالث خود ارائه می‌کنند در زمان و هزینه بیمه‌شدگان صرف جویی زیادی انجام می‌دهند.

  • سهم از بازار؛ کدام شرکت بیشترین مشتریان را دارد

رضایتمندی مشتریان را می‌توان از سهم بازار یک شرکت بیمه مشخص کرد. مجموع فروش بیمه‌نامه‌های صادرشده برای خودروها سهم بازار هر شرکت را تعیین می‌کند. در حال حاضر بیمه ایران ۵۱ درصد بازار فروش بیمه شخص ثالث را در ایران به دست آورده است.

جدول شرکت‌های بیمه شخص ثالث؛ بهترین بیمه شخص ثالث از نظر مردم

با توجه به همه نکاتی که در بالا مطرح کردیم، تصمیم گرفتیم بهترین شرکت‌های بیمه شخص ثالث از نظر مردم را به شما معرفی کنیم. دقت داشته باشید که معیار ما در انتخاب این شرکت ها امتیازی است که این شرکت ها از ۶ فاکتور گفته‌شده کسب کرده‌اند.

رتبه نام شرکت
۱  بیمه ایران
۲ بیمه آسیا
۳ بیمه دانا
۴  بیمه پارسیان
۵    بیمه البرز
۶ بیمه پاسارگاد

      

اگر تصمیم به خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث البرز، ایران یا هر شرکت بیمه دیگری گرفتید، در قسمت بعدی بهترین راه خرید بیمه شخص ثالث را به شما معرفی می‌کنیم.

آیتول، بهترین راه خرید و تمدید بیمه شخص ثالث

با مراجعه به سایت آیتول می‌توانید انواع شرکت‌ های بیمه شخص ثالث را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین شرکت را انتخاب کنید. مهم‌ترین ویژگی آیتول، خرید و تمدید بیمه نامه شخص ثالث به صورت آنلاین و لحظه‌ای است. شما در کمتر از ۳ دقیقه می‌توانید فرآیند خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث را به‌وسیله کد یکتا انجام دهید.

در کنار خرید بیمه شخص ثالث، آیتول خدمات متنوعی مثل پرداخت خلافی، پرداخت عوارض و حتی کارواش در محل را به شما ارائه می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر همین حالا عبارت «آیتول» را در گوگل جستجو کرده و وارد سامانه جامع خودرو من شوید.

م. خ 

منبع: آیتول | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد