تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

قم - ایرنا - شرکت توزیع برق قم در ارزیابی شرکت‌های توزیع برق کشور توانست در چهار محور رتبه برتر را به خود اختصاص دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بر اساس ارزیابی شرکت توانیر، شرکت توزیع نیروی برق قم در رتبه‌بندی‌های کشوری موفق شد در چهار محور توسعه خدمات غیرحضوری، تدوین برنامه‌های ۰۹۸ و نظارت بر اجرای آن، هوشمند سازی مراکز اتفاقات(طرح هما) و توسعه سامان چشم‌انداز اصلاح ولتاژ شبکه (طرح چاوش) رتبه برتر را کسب کند. 

بر این اساس شرکت توزیع نیروی برق قم در مجموع از بین ۳۹ شرکت توزیع برق کشور در ارزیابی شاخص‌های کلیدی عملکرد رتبه چهارم را به خود اختصاص داد. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم، ارائه خدمات غیرحضوری را از برنامه‌های اساسی این شرکت در راستای تکریم مشترکان برشمرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امروز تمامی خدمات برق از طریق درگاه‌های غیرحضوری از جمله سامانه میز خدمت الکترونیکی در وب‌سایت شرکت، سامانه تلفنی۱۵۲۱، تلفن هوشمند پاسخگوی حوادث و اتفاقات ۱۲۱ و اپلیکیشن برق من به صورت غیرحضوری در دسترس شهروندان قرار دارد.

 مهدی آهنین‌پنجه در خصوص برنامه‌های ۰۹۸ نیز خاطرنشان کرد: این برنامه مربوطه به پیک سایی و گذر موفق از پیک‌بار مصرف برق در تابستان است که طی آن با ارائه طرح‌های تشویقی، اطلاع‌رسانی و اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف و مشارکت‌های عمومی و با توجه به سهمیه‌های تعیین شده از سوی شرکت توانیر، در محدوده سبز پیک‌بار مصرف  قرار گرفتیم و این ایام را بدون اعمال خاموشی پشت سر گذاشتیم. 

وی اجرا و پیاده‌سازی برنامه‌های هوشمند سازی و تحول دیجیتال صنعت برق را از دیگر دستاوردهای شرکت توزیع نیروی برق قم برشمرد و اظهار داشت: موفقیت و کسب رتبه در کنترل و رسیدگی هوشمند به حوادث برق با اجرای طرح هوشمند سازی مراکز اتفاقات (طرح هما) و نیز توسعه سامانه چشم‌انداز اصلاح ولتاژ شبکه (طرح چاوش) نشان می‌دهد که توانسته‌ایم ضمن اجرای موفق برنامه‌های تعیین شده از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر، گام‌های موثری در تحقق اهداف و راهبردهای تعیین شده برداریم./