مهاباد- ایرنا- رییس اداره راه ‌و شهرسازی اشنویه گفت: در سال گذشته ۳۵ هکتار از اراضی ملی در این شهرستان به ویژه شهر نالوس پس از شناسایی رفع تصرف و از متخلفان بازپس‌گیری شده است.

رحمان فاتحی‌راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رفع تصرف طی عملیات‌های جداگانه و با دستور مقام‌های قضایی و پیرو مطالبه گسترده مردمی از این اداره با هدف حفظ منابع و جلوگیری از زمین‌خواری انجام گرفته است.

وی ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۱۰ پرونده رفع تصرف اراضی ملی در نالوس و دیگر روستاها نیز در مراحل پایانی قضایی قرار دارد.

رییس اداره راه ‌و شهرسازی اشنویه افزود: طی فروردین‌ماه سال جاری نیز سه هکتار از اراضی مورد تصرف و تعرض از اراضی  روستای "سبیان" این شهرستان نیز با همکاری شورای اسلامی روستا رفع تصرف شد.

فاتحی‌راد افزود: ارزش ریالی زمین‌های رفع تصرف شده در روستای "سبیان" ۹ میلیارد ریال است که در این راستا چهار متخلف به مراجع قضایی معرفی و آثار تجاوز نیز جمع‌آوری و محو شد.

اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.