سید جواد حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در این زمینه افزود: تهیه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تبلت هم تعهد توسط مشارکت استانداران، شورای شهری و مجامع خیریهای و مردمی ایجاد شده که براساس تفاهم نامهای در عمل اجرایی میشود.
وی ادامه داد: همچنین سامانه هدایت برای کمک به تهیه تبلت دانشآموزی طراحی شده است که در این سامانه به تفکیک مدارس و استانها نیازهای آموزشی دانش آموزان مشخص شده است.
جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت یادآور شد: همچنین در این سامانه امکان پرداخت الکترونیکی شهری، استانی، منطقهای و ملی هم به منظور جمعآوری کمکهای خیرین وجود دارد.
حسینی خاطرنشان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۰ به صورت مشخص برای تهیه تبلت ردیف اعتباری تخصیص یافت.
وی افزود: همچنین از طریق شرکت صنایع آموزشی، کنسرسیومی با هشت شرکت داخلی تولیدی یا توزیعی تشکیل شد که با محوریت صنایع آموزشی بتوانند تبلتهایی با هزینه کمتر برای دانش آموزان تولید کنند.
جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت ادامه داد: شرکت صنایع آموزشی قرار است تا نیمه اول اردیبهشت خط تولیدی تهیه تبلت دانش آموزی را تولید کند تا به این واسطه نیز نیازهای دانش آموزان رفع شود.
حسینی در ادامه درباره میزان تقاضای دانش آموزان به تبلت برای تداوم آموزش اظهار داشت: تقریبا حدود سه میلیون دانش آموز از داشتن ابزار هوشمند محروم هستند، از این میان ۷۰۰هزار نفر از آنها در مناطقی زندگی می کنند که زیرساختهای اینترنتی در آن وجود ندارد.
وی ادامه داد: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از دانش آموزان به ابزار هوشمند ارتباطی برای تداوم آموزش نیاز دارند که برای پاسخگویی به این نیاز فاصله بسیاری وجود دارد.
جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت با بیان اینکه تهیه تبلتهای دانشآموزی یک مسئله جهانی است، توضیح داد: براساس آخرین آمار یونسکو یک سوم دانش آموزان جهان به دلیل نداشتن ابزار هوشمند ارتباطی از استفاده از شبکه های مجازی در دوران کرونا بی بهره بوده اند.
حسینی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ایران با راهاندازی پلت فرم شبکه شاد در جهت تجهیزات به نسبت خوب عمل کرده است، اما تهیه این تبلتها یک نیاز اساسی است که باید برآورده شود تا عدالت آموزشی و پوشش حداکثری صورت گیرد.