کرمان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون هفت هزار نفر در حوزه تحت پوشش این دانشگاه واکسن کرونا تزریق کرده اند و با ورود ۱۱ هزار و ۴۰۰ واکسن دیگر طی روزهای آینده، حدود ۱۹ هزار نفر در کرمان واکسیناسیون می‌شوند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمان افزود: واکسن کرونا به کادر بهداشت و درمان، تعدادی از جانبازان، تعدادی از بیماران سرطانی، تعدادی از بیماران خاص و بخشی نیز به خانه سالمندان و پاکبانان اختصاص داده شده و همانگونه که وزارت بهداشت اعلام کرده به افراد مشمول تزریق شده است.

وی تاکید کرد: تزریق واکسن بدون ضابطه در کرمان نداشته ایم و بازرسی استانداری و بازرسی کل کشور در جلسات توزیع واکسن حضور و نظارت دارند و نحوه توزیع و افراد مشمول دریافت واکسن در این استان را وزارتخانه تعیین می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: تاکنون سه مرحله واکسن وارد این استان شده و یک محموله نیز فردا وارد می شود و از عصر فردا یا از صبح دوشنبه به افراد مشمول تزریق می شود.

وی تاکید کرد: در زمینه توزیع واکسن در استان کرمان شفاف عمل می کنیم و ۲ سازمان غیردانشگاهی و کمیته دانشگاهی بر توزیع واکسن بین گروه های اولویت دار نظارت دارند و همیشه در کمیته استانی گزارش نحوه توزیع را ارائه می کنیم.

رشیدی نژاد ادامه داد: سایر دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان به تناسب جمعیت تحت پوشش واکسن دریافت کرده اند و امیدواریم که در محموله جدید واکسن بتوانیم بقیه جمعیت کادر بهداشت و درمان و افرادی که در فاز اول در اولویت دریافت واکسن بودند، تا ۱۵ روز آینده تکمیل شود.

وی با اشاره به شیب تند ابتلا به بیماری کرونا در کشور و کرمان گفت: طی یک شبانه روز در سراسر این استان ۹۶ بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری شده اند و به طور متوسط در شبانه روز حدود ۶۰ تا ۷۰ تخت بیمارستانی توسط بیماران قطعی و محتمل کرونایی اشغال می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد:  ۸۵۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های استان کرمان بستری هستند و از این تعداد، ۴۵۷ نفر معادل ۶۰ درصد بیماران بستری، تست تشخیصی کرونای آنها مثبت است و متاسفانه درصد مرگ و میر نسبت به قبل در استان بیشتر شده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر در بخش های آی سی یو بیمارستان های استان کرمان بستری هستند و متاسفانه در هفته قبل مرگ و میر به نسبت بالا بود و این هشداری بر رعایت پروتکل ها است.

رشیدی نژاد تصریح کرد: اگر شرایط را جدی نگیریم و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنیم، ممکن است با کمبود تخت بیمارستانی روبه رو شویم، که این موضوع مهم در برخی از نقاط کشور رخ داده و امیدواریم که در کرمان اتفاق نیافتد.