سالار قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: طرح شناسایی جلوه های ویژه معلمی با هدف به تصویر کشیدن و ثبت تلاش و مجاهدت معلمان در شرایط نوپدید زیستی، آموزشی و تربیتی از دوم اسفندماه سال ۹۹ در استان البرز اجرایی شد.
وی با اشاره به اینکه در این فراخوان ۵ هزار و ۸۰۰ نفر از معلمان استان مشارکت کردند،خاطرنشان کرد: شناسایی جلوه های ویژه معلمی در چهار مرحله مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری صورت گرفت.
قاسمی بیان داشت: در سطح آموزشگاه یک هزار و ۳۳۳ معلم شناسایی شد که پس از داوری و ارزیابی جداگانه اعضای ستاد انتخاب شناسایی جلوه های ویژه معلمی مدارس، ۸۵۲ نفر با کف ۱۲۰ امتیاز دهی مدیران، معاونین، مشاوران و نماینده اولیا و مربیان مدارس انتخاب شدند.
وی یادآورشد: در ستاد منطقه ای نیز از بین ۸۵۲ نفر، پرونده ۲۷۱ معلم به دبیرخانه استانی ستاد طرح شناسایی جلوه های ویژه معلمی ارسال شد.
قاسمی تصریح کرد: در ستاد استانی نیز به منظور ارزیابی پرونده الکترونیکی طرح جلوه های ویژه معلمی برای ۲۲ داور مجرب ابلاغ و کد کاربری صادر شد.
وی ادامه داد: از بین ۲۷۱ پرونده جلوه های ویژه معلمی به ستاد استانی، ۱۴ پرونده توانست با کسب کف ۲۰۰ امتیازی برتر شناخته شود و به مرحله کشوری راه یابد.
وی عنوان کرد: امسال ستاد بزرگداشت مقام معلم با هدف اجرایی کردن بخشی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسوولان آموزش و پرورش فعال شد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: این طرح تمامی معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی،حق التدریس، قراردادی، خرید خدمت و بازنشستگان شاغل در واحدهای آموزشی و پرورشی اعم از دولتی، غیردولتی و مدارس خاص در هریک از دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم را زیر پوشش قرار داد.
وی راه اندازی سامانه شناسایی و معرفی معلمان، صرفه جویی در وقت و هزینه، انجام تمام مراحل و مستندات از طریق سامانه را از جمله ویژگی های این طرح مهم برای نخستین بار در فرآیند انتخاب معلمان منتخب به مناسبت هفته معلم از سوی ستادهای بزرگداشت معلم ذکر کرد.
قاسمی تاکید کرد: همانند سنوات گذشته آیین تجلیل و تقدیر از معلمان در هفته بزرگداشت مقام معلم با رعایت پروتکل های بهداشتی دراستان برگزار می شود.
استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار ۸۳۵ معلم دارد.