اردبیل - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل در پیام مشترکی بمناسبت روز ارتش تاکید کردند که جان برکفان ارتشی در تامین امنیت کشور، دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی و صیانت از تمامیت ارضی کشور نقشی بی‌بدیل ایفا نموده است.

آیت الله سید حسن عاملی و اکبر بهنامجو در این پیام بمناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش افزودند: مجموعه پرافتخار ارتش و از جمله نیروی زمینی به برکت خودباوری، تقویت ایمان و توانمندی های رزمی خود، سال‌هاست در تامین امنیت کشور، دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی و صیانت از تمامیت ارضی کشور نقشی بی‌بدیل ایفا نموده و تصویب نام گذاری ۲۹ فروردین به عنوان "روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی" از سوی فرمانده معظم کل قوا موید مجاهدت‌ها و حماسه آفرینی‌های ارزشمند این نیرو است.

این پیام افزوده است: بیست و نهم فروردین سال ۱۳۵۸ در حافظه تاریخی ملت ایران، یادآور اقدام ماندگار معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) در حمایت راهبردی و سرنوشت‌ساز از ارتش جمهوری اسلامی ایران است که به فضل الهی، توطئه بزرگ دشمنان نظام و کشور را برای تضعیف و حتی انحلال این نیرو خنثی ساخت و موجب تحول و تعالی آن شد.

امام جمعه و استاندار اردبیل در پیام خود اضافه کرده اند: با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان والامقام ارتش و نثار سلام و صلوات بر ارواح مطهر آنان، فرارسیدن ۲۹ فروردین را به تمامی ارتشیان خصوصاً دلاوران نیروی زمینی و نیز رزمندگان غیور تیپ ۴۰ متحرک هجومی مستقر در استان و خانواده‌های شریف شان تبریک می‌گوییم و از خداوند قادر متعال، مسئلت می نماییم همه این عزیزان را قرین عنایات و توفیقاتش قرار دهد. 

در ۲۸ فروردین سال ۵۸  حضرت امام خمینی قدس سره (ره) در فرمانی  روز ۲۹ فروردین را بعنوان روز ارتش نامگذاری کردند.

در پیام تاریخی امام راحل  آمده بود: 

"بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف و مبارز ایران وفقهم الله تعالی. با اهداء سلام و سپاس از مجاهدت خستگی ناپذیر شما ملت شجاع که اهداف مقدس اسلام را تا آستانه ی پیروزی رساندید و دست خیانتگران داخلی و خارجی را به خواست خدای بزرگ قطع کردید؛ لازم است به تذکرات زیر توجه نمایید:
۱- روز چهارشنبه ۲۹ فروردین روز ارتش اعلام می شود. ارتش محترم در این روز در شهرستان های بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام نمایند.

۲- ملت ایران موظفند از ارتش اسلامی استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان بنمایند. اکنون ارتش در خدمت اسلام است و ارتش اسلامی است و ملت شریف لازم است آن را به این سمت رسماً بشناسند و پشتیبانی خود را از آنان اعلام نمایند. اکنون مخالفت با ارتش اسلامی که حافظ استقلال و نگهبان آن است جایز نیست. ما و شما و ارتش برادرانه باید برای حفظ امنیت کشورمان کوشش کنیم و به شرارت اشرار و اخلال مفسدین خاتمه دهیم.

۳- افراد ارتش موظفند در داخل ارتش حفظ نظم و سلسله مراتب و ضوابط را بکنند. توجه ننمودن به این مسایل موجب ضعف ارتش اسلامی می شود و نظام را از هم می پاشد. سربازان و درجه داران و افسران موظفند با ارتش به طور محبت و برادری رفتار نمایند و از دیکتاتوری که در رژیم طاغوت بود اجتناب نمایند. ارتش اسلامی باید با حفظ سلسله مراتب و نظام صحیح اسلامی و اطاعت کامل زیردست از مافوق و رعایت کامل مافوق از زیر دست، اداره شود تخلف از این امر ضد انقلاب است و مورد مؤاخذه خواهد بود."