به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، با توجه به مشکلات و محدودیت های ناشی از بیماری کرونا، مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و پیرو برگزاری جشنواره مجازی نوروز ۱۴۰۰، این بار مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در انجام تکالیف ذاتی و قانونی خود مبنی بر توسعه کاربردهای تجارت الکترونیکی، با همکاری دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور، اقدام به برگزاری جشنواره مجازی رمضان کرده است.
این جشنواره از طریق سامانه ای-صنوف (e-sonoof.ir) به منظور تسریع و تسهیل در اتصال واحدهای صنفی سنتی به فروشگاه های اینترنتی دارای سکوی فروش برگزار میشود.
در این سامانه، ضمن نمایش و معرفی فروشگاه های اینترنتی عضو برای واحدهای صنفی و عموم مردم، امکان انتخاب و اتصال واحدهای صنفی مشارکت کننده به فروشگاه های اینترنتی وجود دارد.
همچنین امکان جستجو و انتخاب گروهی واحدهای صنفی دارای پروانه کسب معتبر بر اساس نام واحد، رسته فعالیت، استان، شهرستان و یا بخشی از نشانی وجود داشته و فروشگاه های اینترنتی میتوانند متن پیامک معرفی مورد نظر خود را پس از تأیید کارشناسان سامانه، از طریق پنل پیامکی سامانه به واحدهای صنفی مورد نظر ارسال کنند.
فروشگاه های اینترنتی برای شرکت در جشنواره باید مقررات عمومی از جمله قانون تجارت الکترونیکی، آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط و همچنین شیوه نامه های بهداشتی مرتبط با بسته بندی و ارسال سفارشها را رعایت کنند.
دارا بودن سکوی فروش اینترنتی با امکان معرفی یا عرضه کالا/ خدمت توسط واحدهای صنفی شامل هر یک از انواع سکوهای درج آگهی، غرفه سازی یا فروشگاهسازی، ایجاد صفحه ویژه (Landing) برای واحدهای صنفی معرفی شده از جشنواره مجازی، نمایش بنرهای مناسبتی جشنواره در صفحه اول فروشگاه (از جمله بنر جشنواره رمضان ۱۴۰۰)، تخفیف حداقل ۲۰ درصدی در کمیسیون فروش اینترنتی برای واحدهای صنفی معرفی شده از جشنواره مجازی از جمله مواردی است که فروشگاهها باید برای شرکت در این جشنواره آن را رعایت کنند.