بندرعباس- ایرنا- آثار تولیدی کارگاه گرافیک «هرمزگان، مرز پرگوهر» به مناسبت روز ارتش بر روی شناور شهید ناظری نیروی دریایی سپاه در آبهای خلیج فارس در بندرعباس رونمایی شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رونمایی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دارا و رئیسی؛ شهدای هرمزگانی درگیر در نبرد مستقیم با استکبار جهانی در ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ با حضور خانواده این ۲ شهید برگزار شد.
 آثار این کارگاه که با موضوع «نقش مردم هرمزگان در مبارزه با استعمار و استکبار » به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هرمزگان در اسفندماه سال گذشته برگزار شده بود، به صورت یک مجموعه نمایشگاهی رونمایی و اکران شد.
۹ فروردین مصادف است با سالروز رویارویی مستقیم و نابرابر ناوجوشن و ناوشکن‌ های سهند و سبلان در برابر ناوگان استکبار جهانی که در ۲۹ فروردین سال ۱۳۶۷ با رشادت شهیدانی چون رییسی و دارا هیمنه دشمنان شکسته شد.
در این نبرد ناوچه ‌های جوشن و سهند در درگیری با ناوگان آمریکا توسط بمب‌ های لیزری از راه دور هدف قرار گرفته، منهدم و غرق شدند، در این عملیات به ناوچه سبلان و یک فروند هواپیمای اف ۱۴ خساراتی وارد شد یک فروند هلی ‌کوپتر آمریکایی در این درگیری سقوط کرد.
شهید اسدالله رییسی متولد سال ۱۳۲۴ که در ۲۹ فروردین سال ۶۷ پس از چند ساعت نبرد مستقیم با آمریکایی‌ها در خلیج فارس، به شهادت رسیدند.
شهید اسحق دارا نیز متولد ۱۳۴۵ روستای گیشان از توابع بندرعباس است که در کنار شهید رییسی در مقابل آمریکایی ها ایستادگی کرد و پیکرش در خلیج فارس ماند.
وی در عملیات والفجر ۴ در دوران دفاع مقدس نیز به درجه جانبازی رسیده بود.