تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر پیش بینی کرد: تعداد شعبه‌های اخذ رای در این شهرستان ۱۰ درصد افزایش یابد که بر این اساس ۲۱ شعبه متناسب با تعداد تعرفه‌های مصرفی به ۲۱۴ شعبه اخذ رای در این شهرستان اضافه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «حسین فارسی» روز دوشنبه در جلسه ستاد انتخابات شهرستان ملایر اظهار داشت: طبق ارزیابی‌های اولیه ۱۷ شعبه اخذ رای در شهر ملایر و چهار شعبه در سطح بخش‌های تابعه این شهرستان بر اساس تعداد تعرفه‌های مصرفی بالا اضافه می‌شود.

وی با اشاره به جابجایی برخی شعبه‌های اخذ رای در سطح شهر با توجه به تخریب و بازسازی برخی مدارس و یا تعمیرات برخی ادارات افزود: از هم اکنون مسوولان کمیته‌های ستاد انتخابات و بخشداران تابعه شهرستان نسبت به بازدید میدانی از شعب اخذ رای در سطح شهرها و روستاها با موضوع کرونا و بررسی وضعیت شعبه‌ها از ابعاد مختلف اقدام کنند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان ملایر نقش بخشداران را در برگزاری انتخابات پیش‌رو اثرگذار و مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: دسترسی به اینترنت، امنیت شعبه‌ها، تامین زیرساخت‌ها، وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعبه‌های اخذ رای و دیگر موارد مرتبط به‌ویژه برای شعبه‌های جدید باید مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد.

فارسی خواستار معرفی هرچه سریعتر نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رای از افراد متعهد، باتجربه، قابل اعتماد و علاقه‌مند توسط بخشداران و مسوولان کمیته‌ها شد و بیان کرد: از هم اکنون اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد تا کسانی‌که آمادگی دارند، در انتخابات پیش‌رو ما را همراهی کنند.

وی با تاکید بر اینکه قانون‌مداری باید در سرلوحه کاری عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار گیرد گفت: همه باید برای سلامت انتخابات و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تلاش کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر بر لزوم توجه بخشداران و عوامل اجرایی انتخابات نسبت به شاخص‌های ارزیابی انتخابات ۱۴۰۰ تاکید کرد و افزود: این شهرستان در انتخابات دوره قبل، پس از ارزیابی شاخص‌های مختلف رتبه نخست انتخابات استان همدان را کسب کرد.

فارسی خواستار بررسی و تقویت نقاط قوت و تلاش برای رفع نقاط ضعف انتخابات دوره قبل به منظور ارتقای رتبه و عملکرد انتخابات این شهرستان شد و اظهار داشت: انتخابات پیش‌رو از اهمیت بالایی برخوردار است و همه باید برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم پای کار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کوتاهی در برگزاری فرآیند انتخابات قابل اغماض نیست تاکید کرد: یک روز قبل از برگزاری انتخابات، تمامی شعب اخذ رای در سطح این شهرستان قرنطینه و ضدعفونی می‌شوند و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که حتی یک نفر در شعب اخذ رای به ویروس کرونا مبتلا نشود.

رییس ستاد انتخابات شهرستان ملایر گفت: تمام همّ و غمّ ما این است که حتی یک نفر از شهروندان ملایری در شعب اخذ رای به ویروس کرونا مبتلا نشوند و تمام الزامات و پروتکل‌های بهداشتی باید از سوی مردم و عوامل اجرایی در شعبه‌های اخذ رای رعایت شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.