کرمانشاه - ایرنا- نهاد انقلابی سپاه پاسداران، مصداق واقعی مردمی بودن و خدمت صادقانه و خالصانه است. نهادی که در همه عرصه‌ها به موقع در کنار مردم بوده و این وجهه خود را در میادین مختلف به اثبات رسانیده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نهادهای مولود انقلاب تاریخی ملت ایران و هدیه بنیانگذار فقید نظام اسلامی به ملت ایران است.

نهادی که با اندیشه و بینش والای حضرت امام (ره) برای پاسداری از انقلاب در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ ایجاد شد و اکنون پس از ۴۲ سال به پاسدار انقلاب و حامی و یاور ملت بزرگ ایران تبدیل شده است.

این هدیه مولود انقلاب اسلامی با اخلاص، تعهد، دلسوزی در سایه مکتب اسلام، ولایت و امامت هر روز قدرتمندتر، مقتدرتر و توانمندتر می‌شود و به افتخاری نه تنها برای ایرانیان بلکه برای همه ملت‌های مظلوم دنیا تبدیل شده است.

سال‌هایی که مردم در شعف پیروزی انقلاب بودند و نیروهای مسلح کشورمان انسجام و هماهنگی زیادی نداشت، جنگی ویرانگر بر این کشور تحمیل شد و این سپاه بود که اگرچه یکسال و پنج ماه از تولدش گذشته بود اما فداکارانه و ایثارگرانه در کنار ارتش وارد عرصه جنگ شد و توانست جانانه دفاع کرده و دشمن را به عقب براند.

به راستی که سپاهیان و بسیجیان و دیگر نیروهای مسلح در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه از کیان اسلام و انقلاب اسلامی و ایران دفاع کردند و با وجود اینکه نهادی نوپا و فاقد انسجام و هماهنگی لازم برای چنین جنگ بزرگی بودند اما خوش درخشیده و دنیا را به حیرت واداشتند.

مردانی در آن روزگار وارد سپاه پاسداران شدند که انقلابی، مکتبی و مخلص و صادق بودند و خالصانه و متواضعانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و برای دفاع از این مرز و بوم به جنگ دشمن رفتند و ماحصل آن هم بیرون راندن متجاوزان بعثی که ده‌ها کشور خارجی از آن حمایت و پشتیبانی می‌کردند، بود.

جنگ تحمیلی با رشادت ها، ایثارگری ها و فداکاری های همه نیروهای مسلح با تقدیم هزاران شهید، جانباز و اسیر و خرابی و ویرانی‌های فراوان در مناطق مختلف کشور بویژه جنوب و غرب کشور به پایان رسید اما آنچه حائز اهمیت بود اینکه یک وجب از این خاک مقدس از ایران اسلامی جدا نشد و به دست دشمن نیفتاد.

همه نقشه‌های دشمنان ایران و انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی نقش بر آب شد. رژیم بعث عراق به همراهی استکبار جهانی و ایادی آنها در منطقه که به دنبال تجزیه ایران بزرگ بودند و می‌خواستند این کشور بزرگ را که تازه انقلاب کرده بود را تکه تکه و تجزیه کنند اما با دلاورمردی و رشادت و فداکاری فرزندان ایران نقشه آنان خنثی و نقش بر آب شد.

سپاهیان، ارتشیان و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس آنچنان درس عبرتی به صدام و صدامیان و عوامل شان دادند که دیگر هیچ دشمنی جرات نگاه چپ به سرزمین مقدس ایران را نداشته باشد و این است که پس از جنگ، دشمنان این مرز و بوم به فکر جنگ نظامی نیستند چون می‌دانند مانند هشت سال دفاع مقدس بازهم شکست خواهند خورد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعداز جنگ تحمیلی و با تجربه های گرانبهایی که بدست آورده بود علاوه بر توانمند شدن در عرصه رزمی و دفاعی براساس مسوولیتی که در قبال ملت ایران و این سرزمین مقدس داشت پا به عرصه سازندگی و محرومیت زدایی گذاشت و از همان روزهای پایانی جنگ دست به کار شد و ماموریت خود را در عرصه جدید آغاز کرد.

پاسداران با همان تفکر اوایل انقلاب وارد عرصه محرومیت زدایی و سازندگی شدند و با مدیریت جهادی و اخلاص و تعهد در این میدان نیز به خوبی ورود کردند و توانستند کارهای ماندگاری در کشور انجام دهند و به ثبت برسانند.

امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به درختی تنومند برای پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب،  توسعه و آبادانی ایران و تامین رفاه و آسایش ملت ایران تبدیل شده و در این راه بسیار خوب می درخشد و روز به روز بر موفقیت هایش اضافه می‌گردد.

مسوولیت اجتماعی سپاه در قبال ملت ایران نیز ستودنی است. این نهاد انقلابی در حوادث قهری و طبیعی از جمله زلزله، سیل و کرونا به خوبی در کنار مردم حاضر شده و خدمات ماندگاری به آنها ارایه کرده است.

در زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ غرب استان کرمانشاه سپاه پاسداران با همه نیروها، امکانات و تجهیزات به یاری مردم شتافت و براساس برنامه ریزی های انجام شده، بازسازی روستاها را برعهده گرفت و توانست در مدت ۲ سال چهره روستاها را تغییر دهد و زندگی را به روستاییان برگرداند.

زلزله سال ۹۶ به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و بیش از ۱۳۰ هزار واحد مسکونی را تخریب و منجر به کشته شدن ۶۲۰ نفر و مصدومیت ۱۲هزار نفر شد.

همچنین در سیل سال ۹۸ نیز که بخشی از استان کرمانشاه در شهرستان های شرقی استان درگیر سیلاب شد نیز سپاه پاسداران حضور به موقع و موثری داشت و در اقدامی ماندگار پل فلزی بر روی رودخانه گاماسیاب در روستای علی‌آباد گروس شهرستان صحنه ساخت و توانست ارتباط قطع شده تعدادی از روستاهای این شهرستان را برقرار کند.

پس از بحران های زلزله و سیل، این بار نه تنها کرمانشاه و ایران بلکه تمام دنیا درگیر ویروس منحوس کرونا شد.

در ایران به مانند سال‌های دفاع مقدس همه دستگاه های اجرایی و ادارات و نهادها در کنار نیروهای مردمی وارد عرصه شدند تا تبعات این بحران را به حداقل برسانند.

نقش نیروهای مسلح نیز در این بحران جهانی بسیار چشمگیر و موثر بوده است. سپاه و ارتش بیمارستان ها و مراکز درمانی و نیروهای خود را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده تا بتوانند بهتر و بیشتر به مردم خدمات ارایه دهند.

سپاه پاسداران علاوه بر این، در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی نیز نقش موثری در غربالگری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ داشته و توانسته با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی خود به موقع مبتلایان به کرونا را شناسایی و آنها را تحت درمان قرار دهند.

اما فعالیت های سپاه در بحران کرونا به این موارد ختم نمی‌شود و این نهاد انقلابی در راستای شعار خود که مردمی و در کنار مردم بودن است، از قشر بی بضاعتی که در این بحران دچار خسارت و آسیب فراوانی شده و معیشت آنها تحت تاثیر قرار گرفته غافل نمانده، با طراحی چند مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه به یاری آنها شتافته و توانست بخشی از مشکلات آنها را برطرف کند.

وجود نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از جنش مردم و برای مردم است نعمتی گرانبها برای ملت ایران محسوب می‌شود که برگرفته از اندیشه ژرف و والای بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی است که به این ملت مسلمان هدیه کردند.

مناسبت‌ها فرصتی برای گرامیداشت و تجلیل و تقدیر است از این رو دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۵۸ را گرامی داشته و یاد و خاطره همه شهدای اسلام، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بویژه شهدای سپاه پاسداران را گرامی می‌داریم.