بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه درهرمزگان گفت: زکات پشتوانه‌ای در خدمت به مسائل اقتصادی، رفاهی و اجتماعی جامعه است و در حوزه فرهنگ سازی این فریضه همه از جمله صدا وسیما، رسانه‌ها،نخبگان علمی، اساتید دانشگاه و سایر افراد باید کمک کنند تا شرایطی بهتری برای حضور مردم در مقوله پرداخت آن فراهم شود.

محمد عبادی زاده عصر چهارشنبه در نخستین نشست شورای زکات استان در سال ۱۴۰۰ افزود: استان هرمزگان در بسیاری از بخش‌ها از جمله پرروش شتر، تولید خرما، غلات و سایر موارد که به عنوان زکات واجب وجود دارد، ظرفیت خوبی دارد.
وی بیان داشت: مردم بویژه کشاورزان، باغداران و کسانی که پرداخت زکات واجب به آن‌ها تعلق می‌گیرد، در این امر به صورت جدی حضور داشته باشند.
امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: مسوولان هم به امر زکات به عنوان یک امر حاکمیتی نگاه کنند تا با برنامه ریزی شاهد رشد چشمگیر و روزافزونی دراین مبحث باشیم.
عبادی زاده با اشاره به اینکه  پرداخت زکات به عنوان مهم‌ترین فریضه الهی و دینی است، یادآورشد: زکات فطریه نیز که تمام مسلمانان به پرداخت آن معتقدند یکی از منابع تامین زکات برای برطرف شدن مشکلات نیازمندان است. 

افزایش ۷۱ درصدی جمع آوری زکات درهرمزگان در سال ۹۹
 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان نیز در این نشست به گزارشی از عملکرد زکات در سال گذشته پرداخت و گفت: مجموع زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته ۲۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌باشد که این میزان زکات جمع آوری شده در استان نسبت به سال ۹۹ حدود ۷۱ درصد افزایش داشت.
جلیل تراهی افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده، مبلغ ۱۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال زکات واجب، ۵۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال زکات مستحبی و ۱۲۷ میلیارد ریال در قالب زکات فطریه و کفارهربوده است.
وی به همکاری ۵۰۶ عامل افتخاری و ۹۷۶ نفر مبلغ زکات با دبیرخانه شورای زکات هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مباحث مهمی که در امر زکات مطرح می‌شود نحوه مصرف و کارکرد این امر در مسائل اجتماعی است.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: یکی از دغدغه‌های دبیرخانه شورای زکات استان این است که  بتوانیم بخش عمده‌ای از زکات جمع آوری شده را به نیازهای اصلی خانواده‌های نیازمند از جمله تامین مسکن هدایت و سوق دهیم .
در پایان این نشست از فعالان حوزه زکات استان هرمزگان با اهدای لوح تجلیل شد.