شیراز-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان، جنگل‌های این شهرستان را سرمایه‌ای ارزشمند و میراث گرانبهایی برای استان فارس و کشور دانست و گفت: به منظور حفظ و حراست از این جنگل‌ها، برنامه راهبردی تدوین می‌شود و مطابق آن فعالیت خواهیم کرد.

به گزارش دریافتی پنج‌شنبه ایرنا، حسن خسروانیان در آیین معارفه خود به عنوان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان که با حضور فرماندار این شهرستان، معاون و مشاور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس برگزار شد، افزود: جنگل‌های بنه ارسنجان یکی از جاذبه‌های مهم طبیعی استان بشمار می‌آید که در طول سال گردشگران زیادی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت به این منطقه سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: توسعه، حفظ و حراست از این جنگل‌ها به عنوان یکی از میراث طبیعی استان فارس در دستور کار خواهد بود که در این زمینه با بررسی نقاط قوت، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها، برنامه‌محور حرکت خواهیم کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان با اشاره به از بین رفتن بخشی از درختان بنه این شهرستان طی دهه‌های اخیر بر اثر آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی، گفت: تلاش خواهم کرد با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، دوستداران طبیعت و مردم، جنگل‌های سوخته مجدد احیا شود.

خسروانیان بیان کرد: جنگل‌های ارسنجان به لحاظ تنوع، نوع، گونه، وجود گیاهان خاص و پوشش گیاهی در استان فارس منحصر به فرد است.

وی ادامه داد: با ارایه برنامه‌های آموزشی، انجام اقدامات فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای اسلامی، دهیاران و مرتعداران، آتش سوزی در جنگل‌های ارسنجان را به حداقل خواهیم رساند.

رحیم عزیزی فرماندار ارسنجان نیز در این مراسم ضمن بحرانی خواندن وضعیت منابع طبیعی کشور و آسیب پذیر بودن این منابع به علت عوامل طبیعی و انسانی، بر ضرورت تلاش مسوولان، مردم، حامیان و دلسوزان منابع طبیعی برای حفظ عرصه‌های طبیعی شهرستان تاکید کرد.

وی وظیفه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان را در برهه کنونی خطیر و حساس دانست و افزود: رییس و کارکنان اداره منابع طبیعی باید در تعامل با سایر نهادها و سازمان‌های مردم نهاد برای حفظ عرصه‌های منابع طبیعی بکوشند.

در این مراسم از زحمات اسدالله امینی رییس سابق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان، قدردانی و حسن خسروانیان به عنوان رییس جدید این اداره معرفی شد.

حسن خسروانیان، از مدیران باسابقه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس است که پیش از این، مسوولیت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد را به مدت هفت سال بر عهده داشت.

وی دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته منابع طبیعی است و در سوابق کاری خود ریاست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های بوانات و خرمبید را دارد.

شهرستان ارسنجان با ۳۳ هزار هکتار اراضی جنگلی در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد نیز روز چهارشنبه با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد.

فرماندار پاسارگاد در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های هفت ساله حسن خسروانیان، برای پرویز هوشیار سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان آرزوی موفقیت کرد.

شهرستان پاسارگاد در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.