بغداد – ایرنا – وزیر کشور عراق و معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه درباره تبادل تجارب امنیتی بین دو کشور گفت وگو کردند.

به گزارش پنجشنبه ایرنا، وزارت کشور عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «عثمان الغانمی» و سردار «حجت الله قریشی» و هیات همراه درباره اهمیت تبادل تجارب امنیتی بین دو کشور بحث و گفت وگو کردند.

در دیدار دو مقام امنیتی و نظامی عراقی و ایرانی مجموعه ای از موضوعات که باعث ارتقا امنیت و ثبات دو کشور می شود؛ مورد بحث و برسی قرار   گرفت.

وزیر کشور عراق و معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران درباره ادامه هماهنگی ها و همکاری های مشترک با هدف تامین نوار مرزی و مبارزه با جرائم در همه اشکال آن از جمله مواد مخدر و همچنین تبادل تجارب امنیتی بین دو کشور بحث و گفت وگو کردند.

همچنین در دیدار معاون وزیر دفاع ایران با دبیرکل وزارت دفاع عراق دو طرف در مورد چشم انداز همکاری های نظامی و امنیتی دو کشور گفتگو کردند.
جبار تحجیل مطلق الحیدری دبیرکل وزارت دفاع عراق در این نشست تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همسایه عزیزی است که در جنگ علیه سازمان تروریستی داعش از عراق پشتیبانی کرد.
بر اساس اطلاعیه وزارت دفاع عراق در این دیدار تقویت همکاری و تبادل تجارب بین ایران و نهادهای نظامی عراق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.