سنندج- ایرنا - نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کردستان، تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده استان را بیش از ۳۳ هزار نفر برشمرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار کارگر، پشت نوبت دریافت بیمه تامین اجتماعی هستند.

ناجی روحانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۸ تاکنون سازمان تامین احتماعی حتی با یک مورد درخواست بیمه کارگران ساختمانی استان موافقت نکرده است و این کار را به دفاتر کارگزاری خود واگذار کرده که باعث شده با ریزش بیمه شدگان مواجه باشیم.

وی که عضو هیات مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور هم هست، افزود: پیگیری‌های بسیاری را در این زمینه انجام داده‌ایم اما این مشکل فقط مختص به استان کردستان نبوده و در کل کشور وجود دارد.

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کردستان، اضافه کرد: طی چند سال اخیر ۱۰ هزار مورد بیمه کارگران ساختمانی هم در استان ابطال شده است، چراکه کارگر نبوده و در صنوف دیگر مشغول به فعالیت بودند.

روحانی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار کارگر هم در شهر سنندج شناسایی شده‌اند، از ساماندهی و استقرار این کارگران در دفتر جدید این انجمن خبر داد و گفت: با همت شهرداری سنندج قرار است در هفته کار و کارگر امسال دفتر انجمن صنفی کارگران ساختمانی در بازارچه ۲۸ دی این شهر افتتاح شود.

هم اکنون ۵۰ هزار کارگر و استادکار در ۱۶ حرفه صنعت ساختمان در کردستان مشغول به فعالیت هستند. همچنین ۱۷۱ تشکل کارگری و کارفرمایی شامل انجمن صنفی کارگران، شورای اسلامی کار، انجمن صنفی کارفرمایی و کانون کارگران بازنشسته در استان فعالیت می‌کنند.

براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور، استان کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد.