تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: تعطیلی واحدهای صنفی در این شهرستان تا روز جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه جاری تمدید شد.

محمد جهین روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونای این شهرستان فعالیت واحدهای صنفی تا پایان هفته جاری ممنوع بوده و با مغازه‌هایی که برخلاف دستورالعمل های صادره عمل کنند، برخورد قانونی شامل پلمب و جریمه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون مهاباد در وضعیت قرمز مقابله با کرونا قرار دارد، ادامه داد: در مناطق قرمز کرونایی تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت بوده و کسب و کار مشاغل گروه ۲، سه و چهار باید  تعطیل شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد تاکید کرد: در صورت فعالیت و تخلف هرکدام از صنوف پرخطر که حق فعالیت ندارند یا واحدهایی خارج از دستورالعمل رفتار کنند براساس مصوبات ستاد شهرستانی مقابله با کرونا، ضمن برخورد قانونی نسبت به پلمب آن مکان اقدام خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: بازرسان این نهاد در اجرای مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا، تاکنون ۱۸ واحد صنفی متخلف را پلمب کرده‌اند.

«جهین» بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت هر واحد صنفی خارج از دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا، مراتب را به شماره تلفن‌های ۱۲۴ و ۴۲۴۴۹۹۷۴ گزارش دهند.

محدودیت جدید فعالیت واحدهای صنفی مهاباد در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونای این شهرستان از ۲ هفته قبل تعطیل اعلام شده‌است.

شهرستان ۲۴۱ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.