سنندج- ایرنا- معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان گفت: ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی برای سال تحصیلی (۱۴۰۰-۱۴۰۱) به صورت الکترونیکی در استان آغاز شده است.

نظام مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان تمام پایه‌های تحصیلی (به جز پایه های اول ابتدایی-  هفتم و دهم) از اواخر فروردین امسال شروع و تا ۲۲ خرداد ادامه دارد.

وی افزود: ثبت سفارش خرید برای پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و دهم که اصولاً هر سه پایه ورودی جدید به مقطع تحصیلی محسوب می شوند از ۶ تیر آغاز و تا ۱۶ شهریور پیدا خواهد کرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی دوره‌های مختلف تحصیلی فقط از طریق سامانه www.irtextbook.irیاwww.irtextbook.com انجام می شود، تاکید کرد: کتاب‌های درسی صرفا براساس سفارشات ثبت‌شده در سامانه توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: مرکز چاپ و نشر صرفاً بر اساس ثبت سفارش اقدام به چاپ می‌کند و کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزانی که با تأخیر ثبت نام کنند چاپ نمی شود، لذا با مشکل مواجه خواهند شد.

مرادی یادآور شد: دانش‌آموزانی که بعد از خرید ناچار به جابجایی و تغییر مدرسه خود شوند می‌توانند از ۱۲ تیر وارد سامانه شده و مدرسه جدید را اعلام کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان همچنین به افزایش ۲۵ درصدی قیمت کتاب‌های امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت:خرید کتاب فقط از درگاه بانکی سامانه انجام خواهد شد و قیمت کتاب‌ها بر اساس پشت جلد کتاب است و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

استان کردستان ۳۰۰ هزار نفر دانش‌آموز دارد که در حدود سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.