تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷

سنندج - ایرنا - دستگیری سارق منزل در قروه، کشف روغن خوراکی قاچاق در بانه و انهدام باند سارقان منزل در سنندج، سه خبر کوتاه حوزه انتظامی استان کردستان است.

به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی شهرستان قروه روز سه‌شنبه از دستگیری سارق منزل با ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ میثم گوهری آرانی گفت: با وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان قروه، تیمی از ماموران کلانتری۱۲ شناسایی و دستگیری سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۲ پس از چند روز کار اطلاعاتی موفق به شناسایی یک نفر سارق سابقه‌دار در شهرستان قروه شدند و با هماهنگی مقام قضایی به مخفیگاه متهم اعزام و وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ گوهری آرانی با اشاره به دستگیری فرد مالخر، اضافه کرد: متهم در بازجویی‌های تخصصی پلیس به ۶ فقره سرقت از منازل در سطح شهرستان قروه و فروش اموال سرقتی به فرد مالخر اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قروه به شهروندان توصیه کرد ضمن رعایت هشدارهای پلیسی منزل خود را به سیستم های ایمنی مجهز کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوکی قبل از هر اقدامی بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گیرند.

کشف روغن خوراکی قاچاق در بانه 

 فرمانده انتظامی شهرستان بانه از کشف چهار هزار و ۸۰۰ کیلو روغن مایع خوراکی به ارزش یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال در شهرستان بانه خبر داد.

سرهنگ رسول کرمی چگینی افزود: ماموران انتظامی ایست و بازرسی سبدلو هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور  سقز - بانه به یک کامیون ایسوزو مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی اظهار داشت: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو،  بیش از چهار هزار و ۸۰۰ کیلو روغن مایع خوراکی قاچاق بدون مجوز حمل را کشف و در این زمینه یک نفر را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بانه با اشاره به اینکه ارزش روغن های کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال برآورد شده است، اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

سرهنگ کرمی چگینی  ضمن تقدیر از همکاری و تعامل خوب مردم با پلیس، گفت: تلاش پلیس به منظور مبارزه با اخلالگران اقتصادی با تمام توان ادامه دارد و با سودجویان در این زمینه برخورد قاطعانه خواهد شد.

انهدام باند سارقان منزل در سنندج

رییس پلیس آگاهی استان کردستان هم از انهدام و دستگیری باند سارقان منزل و اعتراف آنان به ۱۲ فقره سرقت در شهرستان سنندج خبر داد.

سرهنگ عبدالله فاتحی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان سنندج شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان احتمالی در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام کار اطلاعاتی کاراگاهان، سه سارق حرفه ای و سابقه دار شناسایی و طی یک عملیات مشترک در یکی از استانهای همجوار دستگیر شد که در تحقیقات به ۱۲ فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

سرهنگ فاتحی یادآور شد: با راهنمایی سارقان دستگیر شده و حضور شاکی‌ها، محل های سرقت باسازی صحنه صورت گرفت.

رییس پلیس آگاهی کردستان به شهروندان توصیه کرد هشدارهای پلیس را جدی گرفته و اماکن و منازل خود را به تجهیزات ضد سرقت مجهز کنند.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان است.